سیم مفتول چیست ؟

مفتول به معنای تاب داده شده می باشد . سیم های مفتولی انعطاف پذیری بالایی دارند و در نتیجه مقاومت خوبی دارند . در بازار سیم های مفتولی با هادی آلومینیومی موجود می باشد .برای خرید سیم مفتولی باید در مورد این محصول اطلاعات کافی داشته باشید . عمدتا سیم مفتولی به دو دسته فابریک و غیر فابریک تقسیم بندی می شود .نوع فابریک سیم های مفتولی از کشش و نازک کزدن میلگرد نمره 5/6 به دست می آید و نو ع غیر فابریک آن را از تسمه های فلزی تهیه می شود .

از لحاظ فیزیکی و مکانیکی سیم مفتول بسیار نرم می باشد اما در کنار آن مقاومت بسیار بالایی دارد و باعث می شود یک انتخاب ویژه در صنعت باشد .جنس سیم های مفتولی می تواند از استیل باشد و عدم خاصیت آهنربایی ، ماهیت شیمیایی خود را از دست نمی دهد اما خواص مکانیکی و فیزیکی آن نسبت به مفتول های دیگر تغییر می کند .با توجه به این که سیم های مفتولی مانند محصولات دیگر سیم و کابل عایق پلیمری دارند در نتیجه نوسانات قیمت اولیه پلیمر موجب تغییر در هزینه های تولید ، هزینه انژی مصرفی و … موثر می باشد .

سیم های مفتولی در چه مواردی کاربرد دارند ؟

در خرید سیم مفتولی باید بدانید که از سیم های مفتولی برای سیم کشی داخلی تابلوهای برق و توزیع کننده ها از ان استفاده می کنند . سیم های ثابت با هادی تابیده منظم را در اتصالات تابلوهای کنترل و در ساخت دسته سیم استفاده می کنند .

تولید سیم مفتول

معمولا سیم های مفتولی را از شمش های فولادی می سازند . سیم مفتول را از داخل دستگاه اکستروژن به وسیله نورد و کشش آن تولید می کنند .در طول فرآیند نورد و تاثیر شفت به دلیل وجود نیروی اصطکاک ، قطعه گرم می باشد . در پایان فلز نورد شده به صورت حلقه ای از دستگاه خارج می شود .

نکات پیش از خرید سیم مفتولی

شما در این مقاله با نکات خرید سیم مفتولی آشنا شدید . در زمینه خرید سیم مفتولی رقابت زیادی بین شرکت ها و برند ها وجود دارد . باید در خرید سیم مفتولی به کیفیت آن توجه کنید .معیارهای بسیار زیادی برای شناسایی سیم های مفتولی با کیفیت وجود دارد که می توانید در زمان خرید به آن توجه کنید . از مهم ترین این معیار ها انعطاف پذیری ، وزن هر کلاف و شفافیت می باشد .

وزن هر کلاف سیم های مفتولی بسیار مهم است هر چقدر وزن این سیم ها کم تر باشد طرفداران بیش تری دارد . سیم مفتولی دارای ظاهری شفاف می باشد .سیم مفتول سفید در واقع همان مفتول سیاه می باشد که طی یک فرآیند گالوانیزاسیون سطح رویه ی آن را از فلز روی پوشیده می شود .

در واقع میزان نرمی و سختی سیم مفتولی سفید بستگی به مفتول سیاهی دارد . مفتول گالوانیزه با کربن بالا استحکام بسیار بالایی دارد . مهم ترین نوع سیم های مفتولی از فولاد گالوانیزه نشده تولید می شود .اگر الویت تولید کنندگان کیفیت محصولاتشان باشد سم های مفتولی با هادی را برای کار های خودشان ترجیح می دهند . سیم مفتولی آلومینیومی نیز مورد استفاده قرار می گیرد .

نمایندگی سیم مفتولی

شما برای خرید سیم های مفتولی می توانید به سایت معتبر فروشگاهی تهران لاله زار مراجعه نمائید . تهران لاله زار یک سایت مرجع در حوزه برق و الکترونیک می باشد .این سایت با داشتن تجربه و توانایی کامل در جستجو در بازار لاله زار می تواند شما را برای رسیدن به بهترین برند و بهترین قیمت برای محصول مورد نظر یاری کند .

هم چنین شما می توانید در این سایت برند های مختلفی را برای خرید سیم های مفتولی پیدا کنید و از برند های مختلفی اقدام به خرید سیم مفتولی کنید ، این سایت با داشتن تسلط کامل بر بازار برق می تواند برند های معروف لوازم برقی و … را به راحتی تهیه کند .

رفتن به بالا