تلفن‌ ها یک اختراع مهم هستند که توانایی اتصال مردم در سراسر جهان را دارند . در ادامه این مقاله به خرید کابل تلفن زمینی می پردازیم .

کاربرد تلفن زمینی در چیست ؟

برای خرید کابل تلفن زمینی تواجه داشته باشید که در برخی موارد ، ممکن است از کابل‌ های تلفن برای برنامه‌ های اضافی استفاده شود .

کابل کشی پیچ خورده معمولاً در تلفن یافت می‌ شود ، با پیچ خوردگی ‌هایی که در برابر تداخل ایجاد می‌ کند . جفت سیم داخل کابل بر اساس رنگ کد گذاری شده است .

کابل تلفن زمینی در مخابرات مورد استفاده قرار می ‌گیرد ، این کابل در زیرزمین کار گذاشته می ‌شود ، سپس به وسیله جعبه ‌های تقسیم در شهرها به ساختمان ‌ها ، ادارات و منازل مسکونی متصل می ‌شود .

کابل تلفن زمینی از محل مخابرات در هر محل یا منطقه به جعبه‌ های بزرگ تقسیم در سطح شهر وصل می‌ شوند و سپس از جعبه به ساختمان ‌ها متصل می ‌شود .

دفن مستقیم کابل زمینی به چه صورت می باشد ؟

کابل هایی که در زمین دفن می‌ شوند ویژگی های خاص خود را دارند ، این که در چه نوع تاسیساتی استفاده می ‌شوند و چگونه متفاوت هستند.

کابل‌ های معمولی طوری طراحی شده ‌اند که در برابر عناصر طبیعت توانایی مقاومت ندارند . کابل ‌های هوایی معمولاً با روکش ‌های معمولی ساخته می شوند که هیچ محافظ  UVماوراء بنفش ندارند و روکش ‌های شکننده آن ها به راحتی در زیر نور مستقیم خورشید می ‌ترکند و با گذشت زمان خراب می ‌شوند .

تفاوت کابل تلفن خارج ساختما و زمینی در چیست ؟

کابل تلفن زمینی یا همان خارج ساختمان برای استفاده در فضای باز ساخته شده‌ است . کابل‌ های ساخته شده با این مشخصات را می ‌توان در بالا یا زیرزمین نصب کرد .

برای خرید کابل تلفن زمینی بدانید که نسخه ‌های کابل زرهی برای نصب در زیرزمین مناسب می باشند . کابل ‌های مناسب خارج ساختمان دارای سطوح مختلفی از دوام هستند .

کابل تلفن زمینی یا کابل ‌های تلفن مستقیم دفن در سازه های مقاوم در برابر جوندگان ارائه می ‌شود . این کار با افزودن یک آلیاژ مس یا نوار فولادی با روکش مس به سازه‌ هایی که ضخامت آن ها معمولاً حدود 5 میل است انجام می‌ شود .

اهمیت دما در این کابل ها چگونه است ؟

برای خرید کابل تلفن زمینی بدانید که اگر چه همه کابل ‌ها دارای درجه حرارت هستند ، اما این امر به ویژه در مورد کابل دفن مستقیم و در فضای باز مهم می باشد .

از آن جا که این نوع کابل ‌ها برای تحمل گرما و سرما طراحی شده ‌اند ، نسبت به کابل‌ های معمولی نیاز به حفاظت دقیق ‌تری دارند . برای کابل ‌هایی که قرار است در آب و هوای سردتر نصب شوند ، یک کابل با روکش PE (پلی اتیلن) پیشنهاد می ‌شود . روکش ‌های PE از مواد ترموپلاست نیمه کریستالی ساخته شده ‌اند که آن ها را برای تحمل دمای پایین مناسب می ‌کند .

خرید کابل تلفن زمینی

برای خرید کابل تلفن زمینی باید بدانید که  از چندین جفت سیم عایق مس تشکیل شده و یا به دو یا چهار جفت پیچ خورده اند . این جفت سیم‌ها سپس به هر جک تلفن در خانه شما متصل می ‌شود .

میزان مقاومت در برابر نویزها در طبقه ‌بندی مختلف قرار دارد . می ‌توان کابل‌ های مخابراتی و تلفنی را از نظر رنگ بندی ، تعداد زوج ، نوع کاربرد و کاربری ، سطح مقطع و … مورد بررسی قرار داد . ساختارهای مختلفی برای کابل تلفن زمینی وجود دارد .

کابل ‌های زمینی که در خارج ساختمان و فضای باز مورد استفاده هستند ، روکش مشکی رنگ دارند ، این کابل‌ ها دارای استحکام بهتری نسبت به نوع دیگر دارند .

کابل تلفن زمینی از کابل تلفن هوایی محکم و مقاوم ‌تر می باشد . کابل ‌های خارج ساختمان به دلیل جنس روکشی که دارند در برابر نورخورشید ، باد و باران مقاوم تر هستند از سوی دیگر به علت انعطاف کمی که دارند در مسافت بین پست ‌ها تا ساختمان ‌های مسکونی افتادگی کم تری در طول راه دارند .

شما می توانید برای خرید کابل تلفن زمینی به سایت فروشگاهی تهران لاله زار مراجعه نماپید و ضمن خرید از این سایت از دیگر محصولات آن دیدن نمايید .