خرید کلید مینیاتوری سه پل

کلید های مینیاتوری در مقابل جریان اضافه حساس می باشند و به سرعت مدار را قطع می کنند این فیوز ها نسبت به تحمل جریان اولیه و اضافه بار عکس العمل نشان می دهند و جریان برق را قطع می کنند. در ادامه به خرید کلید مینیاتوری سه پل می پردازیم.

انواع کلید مینیاتوری

در خرید کلید مینیاتوری سه پل باید به انواع آن توجه نمائید.

کلید مینیاتوری تیپ B : برای تجهیزاتی به کار می روند که ضریب اتصال کوتاه تری دارند. این کلید های مینیاتوری به سرعت با تشخیص اضافه بار به حالت قطع می روند.

این کلیدهای مینیاتوری در جریان لحظه ای 3 تا 5 برابر جریان نامی ، جریان خروجی را قطع می کنند. این کلید های مینیاتوری در مصارف خانگی و روشنایی مورد استفاده قرار می گیرند.

کلید مینیاتوری تیپ C : برای موتورهای با توان کم و جریان راه اندازی پایین و بارهای با ضریب اشباع پایین مثل موتور کولر گازی یا پمپ های آب خانگی مورد استفاده قرار می گیرند.

این کلیدهای مینیاتوری 5 تا 10 برابر جریان نامی کار می کنند و مدت زمان قطع این تیپ کلید نسبت به تیپ B بیش تر است.

کلید مینیاتوری تیپ D :  برای بارهای با ضریب اشباع بالاتر مانند ترانسفورماتورها از کلیدهای مینیاتوری تیپ D استفاده می شود. جریان قطع لحظه ای این کلیدهای مینیاتوری 10 تا 20 برابر جریان جریان نامی است و زمان قطع در این کلیدها از همه ی تیپ ها بیش تر می باشد.

تیپ K : این نوع کلیدهای مینیاتوری نسبت به اضافه بار یا جریان اضافی حساسیت بیش تری دارند و در صورت بیش تر شدن جریان از جریان نامی به سرعت کلید عمل می کند و مدار را قطع می کند.

این کلیدهای مینیاتوری برای موتورهای زیر بار مناسب هستند. محدوده ی قطع این تیپ کم تر و از سایر تیپ ها سریع تر می باشد و زمان قطع آن بین تیپ های B و C است.

کلید مینیاتوری تیپ Z : این تیپ تندکارترین فیوز مینیاتوری جهت قطع مدار در حالتی که جریان عبوری بیش تر از جریان نامی باشد و حساسیت این نوع کلید از سایر تیپ ها بیش تر است.

در سریع ترین زمان جریان اتصال کوتاه و جریان اضافه بار را قطع خواهد کرد. معمولا در خرید کلید مینیاتوری سه پل در مدارهای ارزشمند و با حساسیت بالا و یا مدارات PLC و بردهای الکترونیکی استفاده می شود.

وظیفه کلید مینیاتوری

برای خرید کلید مینیاتوری سه پل باید به وظایف این کلید ها و کاربرد آن توجه کنید. کلید زنی : برای خرید کلید مینیاتوری سه پل می توانید به صورت دستی روشن و خاموش آن را خاموش کنید.

این عملکرد در زمان تعمیر و نگه داری تاسیسات برقی بسیار مفید است. ضامن به گونه ای در داخل کلید قرار می گیرد که به طور خودکار به محض روشن شدن کلید ON اتصال ثابت را نگه می دارد.

زمانی که کلید مینیاتوری خاموش می شود (فشار وارده بر روی دکمه که به وسیله انگشت ما می باشد) ضامن را آزاد می کند و اتصالات را باز می کند.

حفاظت اضافه جریان : هنگامی که یک بخش از تجهیزات دارای اضافه بار می شود (جریان بیش تری را از منبع می کشد) ، بی متال گرم شده و خم می شود و ضامن را آزاد می کند. در نتیجه اتصالات باز شده و تجهیزات از کار می افتند.

حفاظت اتصال کوتاه : در خرید کلید مینیاتوری سه پل به این موضوع توجه کنید که در هنگام اتصال کوتاه ، افزایش ناگهانی جریان یک نیروی محرکه  برای آزاد کردن ضامن تولید می کند و اتصالات آزاد می شوند.

جرقه گیر:  در هنگام باز بودن اتصالات تحت بار ، جرقه بین اتصالات ثابت و متحرک ایجاد می شود. اتصالات به نحوی طراحی شده اند که جرقه ی شکل گرفته به سمت جرقه گیر می رود. وظیفه جرقه گیرها کاهش طول جرقه ، شکستن و خاموش کردن آن است.

برای خرید کلید مینیاتوری سه پل با جریان نامی های مختلف دقت داشته باشید که این کلید از نظر طبقه بندی کلاس کلید مینیاتوری در کلاس C قرار می گیرد و محدوده تریپ مغناطیسی آن از 5 تا 10 برابر جریان نامی و مناسب حفاظت سیستم های موتوری می باشد.

 رله آندر ولتاژ شامل یک سیم پیچی مغناطیسی می باشد و زمانی که افت ولتاژ رخ می دهد یا ولتاژ آن قطع می شود و سیم پیچ مغناطیسی تحریک شده و کلید را قطع می کند.

یکی دیگر از نکاتی که باید در خرید کیلید مینیاتوری سه پل به آن توجه کنید این است که زمانی که کلید از 85 درصد ولتاژ نامی خود عبور می کند کلید مینیاتوری دوباره اجازه وصل خواهد یافت. رله شنت هم یک سیم پیچی مغناطیسی دارد و در صورت تحریک به وسیله یک منبع خارجی ، کلید مینیاتوری را قطع می کند.

خرید کلید مینیاتوری سه پل

 

شما می توانید برای خرید کلید مینیاتوری سه پل به سایت فروشگاهی تهران لاله زار مراجعه نمائید. این سایت فروشگاهی معتبر با وجود هزار کالای متنوع می تواند نیاز شما را برطرف کند و می توانید با قیمت خرید کلید مینیاتوری سه پل در این سایت آشنا شوید.

سایت فروشگاهی تهران لاله زار با هدف فروش اینترنتی در حوزه برق در تلاش است تا در راستای تنظیم قیمت بازار با اعلام قیمت ها مناسب همیشه بکوشد تا خریدارن در صنعت برق بهترین قیمت و بالا ترین کیفیت را پیدا کنند.