خرید داکت و ترانکینگ

ترانکینگ و داکت محفظه های در بسته ای هستند که جهت توزیع سیستم های برق نرمال اضطراری مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه این مقاله به خرید داکت و ترانکینگ می پردازیم.

ترانکینگ

ترانکینگ مجموعه‌ ای از محفظه ‌های دربسته می باشد که کانال ‌هایی برای نظم دهی ، امنیت و سادگی سیم ‌کشی شبکه ، تلفن و برق و… مورد استفاده قرار می گیرد.

کانالی که توسط ترانکینگ ایجاد می ‌شود هم مسیر کابل ‌کشی را تعیین می ‌کند و هم از کابل‌ ها در برابر صدمات فیزیکی احتمالی محافظت می‌کند.

بهترین گزینه برای اجرای یک شبکه ساختار یافته و منظم ، استفاده از ترانکینگ می باشد. در سیم‌ کشی ‌های معمولی منازل هم می‌ توان این مزیت را با قیمتی پایین ‌تر توسط داکت ها انجام داد.

داکت

داکت در ابعاد و اندازه های متفاوتی تولید می شوند این محصول برای هدایت ، محافظت و سازمان دهی کابل ها و سیم های الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرند.

نصب داکت به آسانی انجام می شود و سیم های در هم تنیده را می پوشانند و از آن ها محافظت می کنند. داکت های سفت و قابل انعطاف در اندازه ها و سبک های متفاوتی تولید می شوند.

تفاوت داکت و ترانکینگ

تفاوت در خرید داکت و ترانکینگ کابل یا ترانک ، ترانک نوعی مخزن است که کابل کشی یا سیم کشی های برق در آن قرار گرفته است و از آن ها نگه داری می کند.

به منظور دیگر برای محافظت از تمامی کابل ها در برابر آسیب های محیطی و فیزیکی  از ترانکینگ استفاده می کنند علاوه بر این با کمک ترانکینگ می توانید سیم کشی ها را افزایش دهید.

در روش های سنتی اجرای سیم کشی در مکان مورد نظر کار سختی بوده است زیرا انعطاف پذیری کافی ای نداشتند و تغییر یا افزودن به آن به راحتی امکان پذیر نبوده است ، اما امروزه با کمک ترانکینگ این مشکل برطرف شده است.

تفاوت در خرید داکت و ترانکینگ این است که داکت نوعی کانال از جنس پلاستیک می باشد و برای  ورود کابل ها یا سیم ها کاربرد بسیار فراوانی دارد ، اندازه داکت بستگی به محیط مورد نظر آن دارد و تنوع اندازه در آن بسیار می باشد.

خرید داکت و ترانکینگ بستگی به شرکت تولید کننده این قطعات دارد ولی به طور کلی ترانک نسبت به داکت دارای ماندگاری و ایستادگی بیش تری می باشد.

 تنوع در تولید ترانک بسیار فراوان است به گونه‌ ای که برخی از آن ها در برابر آتش سوزی یا آب مقاومت بسیار بالایی دارند و هیچ گونه آسیبی به آن ها نمی رسد.

ولی در داکت این  ویژگی ها وجود ندارد علاوه بر این  در ساخت ترانک ها از موادی استفاده می شود که پایداری آن ها را بسیار افزایش می ‌دهد.

در تفاوت خرید داکت و ترانکینگ می توان از ترانک ها برای استفاده از مساحت های بزرگ و سیم کشی های سنگین در شبکه استفاده کرد اما داکت ها به دلیل سایز کوچک تر این قابلیت را دارا نیستند .

خرید داکت و ترانکینگ

برای خرید داکت و ترانکینگ باید به تفاوت آن ها و نحوه استفاده آن ها توجه کنید. پیش از خرید ترانکینگ کابل باید توجه داشته باشید که برای چه مکانی می خواهید از آن استفاده کنید زیرا برای منازل بیش تر از داکت استفاده می شود ولی برای اداره ها و مکان هایی که رفت و آمد در آن زیاد است ترانک مورد استفاده قرار می گیرد.

 در صورتی که قصد خرید ترانکینگ دارید باید نوع آن را انتخاب کنید ، ترانکینگ های دیواری پر فروش هستند و اکثر شرکت ها ، کارخانه ها و … از آن استفاده می کنند ، این ترانکینگ ها قابلیت نصب روی دیوار را دارند. علاوه بر این ترانکینگ ستونی برای مکان های آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد.

ترانکینگ اندازه بزرگ تری نسبت به داکت دارد و اگر نیاز به تعبیه کابل ها یا سیم های بیش تری داشته باشید باید ترانک را تهیه کنید. ترانکینگ ها به دو صورت درب نرم و سخت طراحی و ساخته شده اند که استفاده از درب نرم راحت تر می باشد.

شما می توانید برای خرید داکت و ترانکینگ به سایت فروشگاهی تهران لاله زار مراجعه نمائید. این سایت فروشگاهی معتبر با وجود هزار کالای متنوع می تواند نیاز شما را برطرف کند و می توانید با قیمت خرید کلید مینیاتوری سه پل در این سایت آشنا شوید.

سایت فروشگاهی تهران لاله زار با هدف فروش اینترنتی در حوزه برق در تلاش است تا در راستای تنظیم قیمت بازار با اعلام قیمت ها مناسب همیشه بکوشد تا خریدارن در صنعت برق بهترین قیمت و بالا ترین کیفیت را پیدا کنند.