کابل آنتن وظیفه انتقال اطلاعات از یک نقطه به نقطه دیگر را دارد . در ادامه این مقاله به خرید کابل آنتن می پردازیم .

ساختار کابل آنتن به چه صورت می باشد ؟

برای خرید کابل آنتن بدانید که یک کانال فیزیکی بتواند سیگنال الکتریکی را منتقل کند . این کانال از یک هادی فلزی تشکیل شده است که یک نوع محافظ رسانا و عایق آن را پوشانده است .

یکی از ویژگی های مثبت کابل کواکسیال ، طراحی محافظ دار آن می باشد . به گونه ای که هسته مسی می تواند داده ها را به سرعت منتقل کند ، بدون این که تداخلات الکترومغناطیسی یا اثرات محیطی روی آن اثرگذار باشد .

کاربرد کابل آنتن در کجاست ؟

برای خرید کابل آنتن باید از کارایی آن آگاهی داشته باشید . کاربرد این نوع کابل تنها به مصارف خانگی محدود نمی شود . این کابل علاوه بر کاربرد های خانگی ، کاربردهای تجاری زیادی نیز دارد .

در صنعت مخابرات ، برای برقراری ارتباط میان دفاتر مرکزی و دکل های تلفن از این کابل استفاده می شود .  کابل آنتن می تواند به دستگاه هایی هم چون ریپیتر متصل شود . این دستگاه می تواند اطلاعات صوتی و تصویری را حتی در فواصل بسیار طولانی منتقل کند .

آنتن چگونه کار می کند ؟

هنگامی ‌که در یک ایستگاه رادیویی گوینده در میکروفن صحبت می ‌کند میکروفون صدای او را که موجی مکانیکی می باشد تبدیل به سیگنال‌ های الکتریکی می‌ کند ، مداری که در آن جا قرار داده‌ شده است با صرف انرژی ، سیگنال‌ های الکتریکی را به یک ساختار فلزی خاص به نام آنتن منتقل می ‌کند .

سپس با ایجاد جریان الکتریکی در آنتن ذکر شده الکترون‌ های آن در امتداد آنتن حرکت کرده و بار متحرک ، امواج الکترومغناطیس تولید می ‌کنند که این امواج در هوا با سرعتی نزدیک به‌ سرعت نور انتشار می ‌یابند .

جنس کابل آنتن از چیست ؟

برای خرید کابل آنتن باید از جنس این کابل اطلاع داشته باشید . جنس کابل آنتن از مس می باشد و در یک لایه نازک آلومینیومی قرار دارد .

بر روی این کابل آنتن یک رسانای کم قطر به منظور منعطف شدن کابل قرار گرفته است . هدف از قرارگیری لایه رسانای خارجی بر روی کابل ، پیش گیری از نفوذ نویزهای فضای کابل می باشد .

اهمیت کابل آنتن در چیست ؟

برای خرید کابل آنتن بدانید که تمام کابل های آنتن دارای درجه ای از دست دادن سیگنال هستند که با توجه به این که نوع کابل آنتن چیست و طول آن تعیین می شود . به عنوان یک قاعده ، هرچه کابل کوتاه تر باشد ، افت سیگنال کم تری وارد می شود .

خرید کابل انتن

کابل کواکسیال در ابتدا تنها به عنوان کابل تلویزیون ، جهت اتصال آنتن ماهواره به تلویزیون مورد استفاده قرار می گرفت . به همین دلیل به آن کابل آنتن نیز گفته می شد .

امروزه کابل های کواکسیال هم کاربرد خانگی و هم کاربرد مخابراتی دارند . به عنوان مثال ، در دفاتر مرکزی جهت اتصال دکل های تلفنی از این کابل استفاده می شود .

برای افزایش انعطاف پذیری ، یک لایه رسانای باریک یا همان شیلد روی عایق بافته شده است که علاوه بر افزایش انعطاف پذیری ، میزان دریافت نویز این کابل برق  را تا حد زیادی کاهش می دهد. این لایه مشبک و بافته شده از جنس مس و یا فلز رسانای دیگری است .

هادی کابل های کواکسیال سیم های نازکی هستند که به صورت تابیده شده و یا مفتولی در مرکز کابل قرار گرفته اند . یک نوع عایق دور سیم مسی پوشانده شده است.

هدف از سایت تهران لاله زار ارائه ی بستری تخصصی برای تولید کنندگان ، پخش کنندگان و فروشندگان محصولات الکتریکی  در سراسر کشور می باشد .

سایت فروشگاهی تهران لاله زار با هدف فروش اینترنتی در حوزه برق در تلاش است تا در راستای تنظیم قیمت بازار با اعلام قیمت های مناسب می کوش تا خریداران در صنعت برق بهترین قیمت و بالاترین کیفیت را پیدا کنند .

شما برای خرید کابل آنتن می توانید به سایت معتبر تهران لاله زار مراجعه نمائید و ضمن خرید از این سایت از دیگر محصولات ان دیدن نمائید .