لامپ ها نیاز واجب در تمامی مکان ها شده است . در ادامه این مقاله به نمایندگی لامپ طوبی می پردازیم .

لامپ چیست ؟

لامپ یک چشمه نور مصنوعی می باشد که شامل یک منبع نوری و قطعات و تجهیزات الکتریکی و مکانیکی مانند حباب اتصالات به همراه مدارات راه انداز و … می شود که در یک محفظه شیشه ای یا پلاستیکی قرار داده شده اند .

لامپ قوس کربنی چه کاربردی دارد ؟

برای خرید از نمایندگی لامپ طوبی باید بدانید که لامپ قوس کربنی با کمک یونش گاز میان دو الکترو و تولید قوس  الکتریکی  نور تولید می شود .

هنگام تخلیه الکتریکی در جوبین دو الکترود نور شدیدی تولید می شود که حاوی مقدار زیادی تابش فرابنفش است . با تامین جریان الکتریکی قوس ادامه می یابد .

بازدهی این لامپ ها بسیار زیاد می باشد و از آن ها در نورافکن ها لامپ های پروژکتور و دیگر لامپ های ویژه مانند لامپ های به کار رفته در درخش ها استفاده می شود .

لامپ های تخلیه کازی چگونه مورد استفاده قرار می گیرد ؟

برای خرید از نمایندگی لامپ طوبی باید بدانید که این لامپ ها بر اثر گذشتن الکترون های پر انرژی از داخل گاز نور تولید می کند . این الکترون ها به اتم های خنثی درون گاز برخورد می کنند و سبب تحریکشان می شوند و گاز برانگیخته می شود .

لامپ ها  تخلیه الکتریکی شامل شیشه یا سیلیکایی می باشد  که با دود الکترود فلزی که با گاز از هم جدا شده اند پوشش داده شده است .

لامپ های ال ای دی چگونه کار می کنند ؟

برای خرید از نمایندگی لامپ طوبی باید در نظر داشته باشید که در ساختمان ال ای دی از دیود استفاده می کنند . دیود از دو نیمه هادی نوع پی وان درست شده است به همین خاطر دیود دو سر مثبت و منفی دارد .

نیمه هادی ها در حالت عادی خنثی هستند . یعنی پروتون و الکترون آن ها مساوی می باشد . پروتون ها بار مثبت و الکترون ها بار منفی دارند .

هنگامی که ماده ای با الکترون آزاد بیش تر و یا کم تر به نیمه هادی وصل می کنیم باعث واکنش هایی می شود . این دیود ها وقتی در بایاس مستقیم قرار بگیرند از خود نور منتشر می کنند .

بایاس نوعی تغذیه و راه انداز قطعات الکتریکی در علم الکترونیک می باشد . برای داشتن بایاس مستقیم باید سر مثبت دیود را به پلاریته ی مثبت منبع تغذیه و سر منفی را به پلاریته ی منفی منبع متصل می کنیم .

لامپ کم مصرف چگونه کار می کند ؟

لامپ های کم مصرف محفظه ای دارند که درون ان ها از بخار جیوه و گاز آرگون پر شده است . دو طرف این محفظه سوییچ های الکتریکی قرار می گیرد .

با وصل شدن برق الکترون ها از بین این گاز ها حرکت می کنند تا به سوییچ بعدی برسند . با حرکت الکترون ها گاز ها تحریک می شوند و حرکت لکترون ها را هدایت می کنند .

انرژی الکترون ها به صورت نور ماورابنفش آزاد می شود و به پودر فسفری داخل لامپ برخورد می کند .  برخورد به اتم های نادیدنی جیوه و سپس پودر فسفری باعث می شود تا نور در همه جا منتشر شود .

نمایندگی لامپ طوبی

جریان الکتریکی در صنعت الکترونیک کاربرد زیادی دارد تا جایی که بدون برق خیلی از مشاغل کارایی خود را از دست خواهند داد .

ساده ترین کاربرد برق و جریان الکتریکی ایجاد روشنایی می باشد . لامپ ها تولید کننده نور می باشند و امروزه لامپ ها در انواع مختلفی در بازار موجود می باشند .

امروزه پیشرفت در زمینه ی لامپ ها را مدیون ادیسون می باشیم . او با اختراع لامپ بشریت را از تاریکی نجات داد . در حال حاضر لامپ ها در انواع متنوعی تولید می شوند .

لامپ های رشته ای حدود یک قرن است که ساته شده است و در این مدت تغییرات و پیشرفت های قابل توجهی کرده اند و مورد استفاده قرار گرفته است .

شما برای خرید از نمایندگی لامپ طوبی می توانید به سایت فروشگاهی تهران لاله زار مراجعه نمایید در این فروشگاه شما می توانید انواع کالاها در حوزه برق را خریداری نمایید .