لامپ های هالوژن در محفظه ای پر شده با گاز بی اثر و کمی هالوژن می باشد . در ادامه این مقاله به لامپ هالوژن سقفی می پردازیم .

لامپ های رنگی و غیر رنگی هالوژن

در انواع لامپ‌ های هالوژن سقفی رنگی و غیررنگی تنگستن بخار شده مجدد روی رشته‌ اش ته ‌نشین خواهد شد همین چرخه باعث طول عمر این لامپ ها می شود .
گرمای انواع لامپ هالوژن سقفی و غیرسقفی روی سطحی کوچک ‌تر منعکس خواهد شد و حباب آن‌ه ا به تنگستن توی شیشه نزدیک ‌تر می باشد ، بنابراین در مقایسه با لامپ‌ های التهابی داغ‌ تر خواهند شد . به دلیل همین حرارت زیاد ، این لامپ‌ ها دو محافظ دارند .

لامپ های هالوژن در کجا مورد استفاده قرار می گیرد ؟

هیچ محدودیتی برای استفاده از این لامپ ها وجود ندارد . نور مناسب و مصرف کم انرژی ای که این لامپ ها دارند گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در منازل می باشد .
به جز انواع معمولی لامپ‌ های هالوژن ، لامپ هالوژن سقفی تو کار و لامپ‌ هالوژن سقفی توکار مربع برای دکوراسیون استفاده می شوند .
لامپ‌ های هالوژن سقفی کم مصرف دست طراح را باز می‌ گذارد و به او اجازه می ‌دهد فضا های مختلفی را به انواع لامپ هالوژن ال ای دی سقفی اختصاص دهد .

کار کرد لامپ هالوژن چگونه است ؟

وقتی انرژی برق به لامپ می رسد گاز هالوژن باعث گرم شدن رشته درون محفظه لامپ خواهد شد و نور سفیدی از لامپ ساطع می شود .
در انواع لامپ های رنگی و غیر رنگی قسمتی از رشته تنگستن که بخار می شود دوباره روی رشته رسوب می کند و این امر موجب افزایش طول عمر این لامپ ها خواهد شد .
بیش ترین کاربرد لامپ هالوژن سقفی در چراغ خودروها می باشد . هم چنین از آن ها می توان برای روشنایی محیط ها مختلف استفاده کرد .
باید دقت کنید که این لامپ ها به دلیل وجود گاز هالوژن سمی هستند و نباید در هنگام شکستگی به آن ها دست زد یا در آن محیط استنشاق کرد .

کپسول های کوارتزی لامپ هالوژن چیست ؟

یک کپسول کوارتزی از خالص ترین نوع شیشه ساخته شده است در حالیک ه اغلب لامپ های رشته ای مواد دیگری هم به همراه دارند .
کوارتز خالص باعث می شود شیشه مقاومت بالایی داشته باشد . روغن روی انگشتان می تواند موجب شکستن آن ها شود . اگر شما دائم یک کپسول کوارتزی را لمس کنید می تواند در طول عمر لامپ هالوژن شما تاثیر منفی بگذارد .

لامپ هالوژن سقفی

لامپ های هالوژن همانند لامپ های رشته ای نور آفتابی زیبایی تولید می کنند . این لامپ ها به دلیل سایز کوچک کوارتز می توانند در برخی مصارف و موارد خاص مثل داخل تجهیزات و پروژکتورهای خاص مورد استفاده قرار بگیرند .
لامپ هالوژن سقفی تنها رنگ آفتابی را تولید می کنند اگر شما به رنگ های دیگر نیاز دارید نمی توانید از لامپ های هالوژن استفاده کنید .
ابعاد کوچک لامپ ‌های هالوژن سقفی باعث کاربرد های منحصر به‌ فرد این نوع لامپ ها می‌ شوند . یکی از کاربرد های لامپ‌ های هالوژن در پروژکتور ها می باشد که بسیار پر کاربرد هستند .
انواع لامپ هالوژن سقفی سوزنی و غیر سوزنی و پایه سوزنی به روغن روی سطحشان حساس هستند که این در نهایت عمر لامپ را کاهش می ‌دهد . قیمت لامپ‌ های هالوژن رنگی و غیر رنگی بسته به ابعاد و کاربرد متفاوت است .
انواع لامپ‌ های هالوژن سقفی رنگی و غیر رنگی و لامپ ‌های هالوژن‌ سقفی به شما اجازه کاهش نور را می ‌دهند . هنگام خرید لامپ هالوژن سقفی باید به نور و اندازه های آن توجه کنید . شما برای خرید لامپ هالوژن سقفی می توانید به سایت معتبر و فروشگاهی تهران لاله زار مراجعه نمائید .
هدف از سایت تهران لاله زار ارائه ی بستری تخصصی برای تولید کنندگان ، پخش کنندگان و فروشندگان محصولات الکتریکی در سراسر کشور می باشد .
سایت فروشگاهی تهران لاله زار با هدف فروش اینترنتی در حوزه برق در تلاش است تا در راستای تنظیم قیمت بازار با اعلام قیمت های مناسب می کوش تا خریداران در صنعت برق بهترین قیمت و بالاترین کیفیت را پیدا کنند .