کابل کولری

کابل کولری به آن دسته از کابل های برقی می گویند که هادی آن ها از جنس مس است و عایق آن PVC ولتاژ ورودی آن 300 تا 450 ولت است. در ادامه مقاله به خرید کابل کولری می پردازیم.

کاربرد کابل کولر

شما برای خرید کابل کولری باید از نحوه و کاربرد آن اطلاع کسب کنید. هادی کابل کولری از جنس مس است. از این کابل برای تمامی کولر ها استفاده می کنند و تفاوتی نمی کند کولر شما از چه شرکتی چه نوع سرمایش یا گرمایش باشد.
برای انتخاب و خرید کابل کولری خود باید حتما اطلاع کافی داشته باشید چرا که کابل مناسب برای کولر به میزان عمر مفید و میزان برق مصرفی کولر تاثیر بسیار زیادی دارد.
اگر تهویه تان از نوع گرمایشی بود باید میزان گرمایش را بر۳.۵ تقسیم کرده و در ۱۲ ضرب کنید و اگر هم سرمایشی و هم گرمایشی بود باید هردو را بر ۳.۵ تقسیم و در ۱۲ ضرب کنید.

کابل کولر گازی

کابل کولر گازی به نام کابل کولر اسپیلت و کابل فرمان کولر گازی و کابل شیلد کولر گازی هم شناخته می شود و برای کابل کشی کولر گازی مناسب است.
ولی این کابل مناسب کولر آبی نیست و با کابل کولر آبی تفاوت دارد. معمولا کابل هایی که سایز آن 1.5 باشد می تواند جریان ولتاژی حدود 16 آمپر را از خود عبور دهد و کابل هایی که سایز آن ها 2.5 باشد می تواند جریان ولتاژی حدود 20 آمپر را از خود عبور دهد.
این میزان جریان فقط در زمانی محقق می شود که کابل در شرایط ایده آل طراحی و تولید شده باشد. به عنوان مثال هوا دمای مطلوبی داشته باشد طول کابل زیاد نباشد و هم چنین کابل وصله دار، تکه تکه و چسب خورده نباشد.
اگر شرایط ایده آل را برای خرید کابل کولری فراهم نکنیم ممکن است خطر هایی پیشه رویمان قرار گیرد مثلا اگر از کابل های وصله دار استفاده کنیم ممکن است کابل کولر دچار گرمای شدید شده و درنهایت منجر به آتش سوزی شود. قیمت کابل کولر گازی از قیمت کابل کولر آبی بالاتر است.

خرید کابل کولری

برای خرید کابل کولری باید پارامتر های زیادی را مد نظر داشته باشد. وزن کابل همواره نمی تواند معیار مناسبی برای خرید کابل کولری باشد.
نباید تنها به قیمت خرید کابل کولری توجه کرد بسیاری از کسانی که مسئولیت فروش کابل کولری را به عهده دارند قیمت کابل کولری ایی را که به اندازه 1.5 است را به قیمت کابل کولری که اندازه آن 2.5 است می فروشند.
بنابراین حتما کابل کولری را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. چراکه اعتبار و سابقه فروشنده و تولید کننده سیم و کابل و این که شرکت تولید کننده سیم و کابل چه میزان از استاندارد های صنف خود را رعایت می کند بسیار با ارزش تر است.
شما برای خرید انواع کابل کولری می توانید به سایت معتبر فروشگاهی تهران لاله زار مراجعه نمائید. تهران لاله زار یک سایت مرجع در حوزه برق و الکترونیک می باشد.

سایت تهران لاله زار

این سایت با داشتن تجربه و توانایی کامل در جستجو در بازار لاله زار می تواند شما را برای رسیدن به بهترین برند و بهترین قیمت برای محصول مورد نظر یاری کند.

هم چنین شما می توانید در این سایت برند های مختلفی را برای خرید کابل کولری پیدا کنید و از برند های مختلفی اقدام به خرید انواع کابل کولری کنید ، این سایت با داشتن تسلط کامل بر بازار برق می تواند برند های معروف لوازم برقی را به راحتی تهیه کند.

رفتن به بالا