کابل تلفن امروزه به عنوان یکی از کابل‌ های اصلی در جهان می باشد . در ادامه این مقاله به خرید کابل تلفن داخلی می پردازیم .

رایزر چیست ؟

به مسیری که برای عبور تاسیسات در ساختمان‌ ها استفاده می ‌شود رایزر می‌ گویند . رایزر جهت تاسیسات الکتریکی شامل دو بخش می ‌شود ، بخش جریان قوی و بخش جریان ضعیف .

برای خرید کابل تلفن داخلی بدانید که از رایزر بخش قوی برای عبور کابل برق 220 ولت استفاده می ‌شود و از رایزر جریان ضعیف برای عبور کابل آیفون ، آنتن ‌های مرکزی ، دوربین مدار بسته و تلفن استفاده می‌ شود .

کابل های تلفن به چه صورت می باشد ؟

برای خرید کابل تلفن داخلی بدانید که کابل‌ های تلفنی همواره به صورت زوجی تولید می ‌شوند به همین جهت آن ها را زوجی نیز می ‌نامند .

کابل‌ های تلفن دارای تنوعی در تولید نیز می ‌باشد . تک زوج از یک کابل تلفن را رانژه می ‌نامند . برای برقراری ارتباط میان پریز تلفن و گوشی تلفن خانگی از کابل تلفن دوزوج به بالا استفاده می ‌کنند .

تولیدات کابل تلفن در سایزهای ، دو ، شش ، ده،  بیست ، بیست و پنج ، سی و دو ، پنجاه ، صد و دویست زوج نیز وجود دارد و مورد استفاده قرار می گیرد .

کابل تلفن هوایی

یکی از دلایلی که این کابل های تلفن در بین افراد از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد ، وجود روکش‌ های پلی اتیلن می‌ باشد . از این رو وجود این روکش باعث شده تا مانند یک عایق عمل کند و در محیط‌ های خارجی دچار آسیب نشود .

روکش نهایی که بر روی کابل هوایی کشیده می ‌شود عمدتا از رنگ مشکی می باشد . این کابل‌ ها حداکثر دارای 100 زوج و در قطرهای 0.4، 0.5، 0.6 میلی متر در بازار موجود می‌ باشند .

عملکرد کابل تلفن به چه صورت می باشد ؟

این سیم از کنار هم قرارگرفتن دو رشته سیم نازک مسی یا آلومینیومی ساخته می ‌شود . از این سیم ‌ها به منظور برقراری ارتباط بین خطوط تلفن ثابت یا آیفون‌ های تعبیه شده روی درب منازل استفاده می ‌شود .

سیم‌ های تلفن به طور معمول از یک مرکز مخابرات به جعبه‌ های بزرگی که در سطح معابر قرار دارند متصل شده و از طریق همین جعبه‌ ها نیز به منزل کسانی که اشتراک خط تلفن ثابت دارند منتقل می ‌گردند .

به منظور برقراری ارتباطی با کیفیت هم چنین تاثیر مثبت در سرعت اینترنت ، لازم است که قبل از خرید درباره کیفیت سیم رانژه اطمینان حاصل کنید .

کابل تلفن چیست ؟

کابل تلفن یکی از انواع کابل ها می باشد که کاربرد بسیار زیادی در بازار دارد . امروزه تلفن یکی از مهم‌ ترین راه های ارتباطی می باشد .

از این سیم ها جهت ایجاد ارتباط میان پورت های ترمینال در تابلو کروز استفاده خواهد شد . کروز تابلویی می باشد که سیم هایی که از مرکز مخابرات کشیده می شوند ، به آن وارد می شوند .

خرید کابل تلفن داخلی

دقت به این که ترکیب بندی رنگ‌ ها مطابق استاندارد باشد مزایای خیلی زیادی در زمان عیب یابی یا اتصال و استفاده از قابلیت‌ های متفاوت دستگاه سانترال در محیط به همراه دارد .

رنگبندی این سیم‌ ها شامل پنج رنگ اصلی و پنج رنگ فرعی می باشد . نحوه چینش آن به این صورت است که هر یک از رنگ‌ های اصلی را با ترتیب خاصی کنار رنگ‌ های فرعی قرار داده و پس از آن سراغ رنگ اصلی بعدی رفته و آن را نیز با رنگ فرعی بعدی ترکیب می ‌کنیم .

برای خرید کابل تلفن داخلی می توانید به سایت فروشگاهی تهران لاله زار مراجعه نمائید و ضمن خرید از این سایت از دیگر محصولات آن دیدن نمائید .

هدف از سایت تهران لاله زار ارائه ی بستری تخصصی برای تولید کنندگان ، پخش کنندگان و فروشندگان محصولات الکتریکی  در سراسر کشور می باشد .

سایت فروشگاهی تهران لاله زار با هدف فروش اینترنتی در حوزه برق در تلاش است تا در راستای تنظیم قیمت بازار با اعلام قیمت های مناسب می کوش تا خریداران در صنعت برق بهترین قیمت و بالاترین کیفیت را پیدا کنند .