کابل های ابزار دقیق دسته ای از كابل ها هستند كه در سیستم های كنترلی و پردازش داده كاربرد دارند . در ادامه این مقاله به خرید کابل ابزار دقیق می پردازیم .

کاربرد کابل های ابزار دقیق چیست ؟

برای خرید کابل ابزار دقیق باید بدانید که این نوع کابل ها برای انتقال داده ها و به کارگیری در فناوری اندازه گیری و کنترل ، نظیر اتاق های کنترل واحد های صنعتی و نیروگاه ها مناسب می باشند .
در صورت به کارگیری اسکرین ، مدار انتقال در برابر تداخلات الکتریکی بیرونی محافظت می شود . کابل ها با ساختار زوجی دارای مقادیر مناسب از نظر تضعیف هم شنوایی می باشند .
در صنعت تجهیزات و عملگرهایی وجود دارند که با دریافت سیگنال های ویژه تغییر وضعیت داده یا کار پیش بینی شده ای را انجام می دهند .

نحوه قرار گیری رشته ها به چه صورت می باشد ؟

برای خرید کابل ابزار دقیق بدانید که رشته ها به صورت تکی یا المان های زوج ، سه تایی و یا چهارتایی با رنگ بندی یا شماره گذاری مشخص می شوند .
اسکرین زوج ها : برای کابل های دارای اسکرین روی زوج به صورت سیم ارت قلع اندود ، فویل آلومینیوم و نوار پلی استر و یا سیم های بافت مس یا مس قلع اندود و یا ترکیب بافت و فویل می باشد .

ویژگی های کابل ابزار دقیق چیست ؟

این کابل برای افزایش دقت عملکرد و کنترل استفاده می شود . شرایط حرارتی این کابل در نصب ثابت و غیر ثابت متغیر است . بر طبق استاندارد BS 5308 ، دامنه ی حرارتی کابل در نصب غیر ثابت و خم شونده از ۵- تا ۵۰ درجه ی سلسیوس است . این ارقام در حالت نصب ثابت به ۳۰- تا ۷۰ درجه تغییر می کنند.
کابل‌ های ابزار دقیق در برابر تداخلات الکتریکی و مغناطیسی و انواع صدمات مکانیکی مقاوم می ‌باشند . عایقی به نام xlpe در ساخت این کابل‌ ها به کار رفته است که موجب می ‌شود نسبت به کابل ‌هایی با عایق پی وی سی در برابر حرارت مقاومت بالاتری از خود نشان دهند .

ساختار کابل ابزار دقیق به چه صورت می باشد ؟

در ساختار کابل های ابزار دقیق از سیم های مسی به صورت تکی ، افشان و زوج به هم تابیده به عنوان هادی و از PVC و یا PE به عنوان روکش استفاده می گردد .
برای جلوگیری از ورود نویز از یک لایه بافت یا فویل آلومینیوم یا نوار مسی در ساختار کابل استفاده می شود و هم چنین از آرمور در جهت حفاظت مکانیکی کابل استفاده می گردد .
با وجود لایه های حفاظتی کابل امکان نصب در فضای باز و یا به صورت دفن در زمین فراهم می باشد . کابل ابزار دقیق متناسب با نحوه و محل استفاده دارای ساختمانی متفاوت می باشد .

خرید کابل ابزار دقیق

کابل ابزار دقیق یکی از انواع کابل‌ها می‌ باشد . کابل ابزار دقیق بستر مناسبی را برای عبور سیگنال‌ ها فراهم می ‌نماید . برای این که بهترین کابل را فراهم کنید حتما باید عواملی هم چون شرایط محیطی و جوی دستگاه ، نوع تجهیزات ، میزان حساسیت تجهیزات را مد نظر قرار دهید .
معمولا کابل ‌های ابزار دقیق را در صنایع مهمی هم چون نیروگاه ‌ها ، کارخانه ‌ها ، پالایشگاه‌ ها ، پتروشیمی ، پست‌های برق در جهت اندازه گیری و کنترل به صورت وسیع مورد استفاده قرار می ‌دهند .
در زمینه کنترل و مانیتورینگ یکی از مهم‌ ترین کابل‌ ها ، کابل ابزار دقیق می ‌باشد به دلیل ساختاری که دارد می ‌تواند از تداخلات و تضعیف هم شنوایی جلوگیری می ‌نماید و حتی در برابر تداخلات خارجی هم بسیار مقاوم می ‌باشند .
هدف از سایت تهران لاله زار ارائه ی بستری تخصصی برای تولید کنندگان ، پخش کنندگان و فروشندگان محصولات الکتریکی در سراسر کشور می باشد .
سایت فروشگاهی تهران لاله زار با هدف فروش اینترنتی در حوزه برق در تلاش است تا در راستای تنظیم قیمت بازار با اعلام قیمت های مناسب می کوش تا خریداران در صنعت برق بهترین قیمت و بالاترین کیفیت را پیدا کنند .
شما برای خرید کابل ابزار دقیق می توانید به سایت معتبر تهران لاله زار مراجعه نمائید و ضمن خرید از این سایت از دیگر محصولات آن دیدن نمائید .