انواع لامپ LED

1_لامپ پاور LED

پاور LED یکی از اولین لامپ های LED به حساب می آید . دیود های نوری این لامپ ها جریانی بالاتر از نیم وات دارند و و در دو نوع یک وات و سه وات ساخته می شوند.

LED پاور با مصرف پایین انرژی و بدون گرم شدن ، حداکثر نور را با مصرف پایین انرژی فراهم میسازد و از عمری طولانی برخوردار است . تنها عیب این لامپ ها این است که نیازمند دفع حرارت هستند . نوری که از پاور LED تولید می شود درخشندگی و کیفیت بالایی دارد و طیف آن بدون لرزش است.

برد نور و زاویه تابش را میتوان با استفاده از لنز های متنوع تغییر دارد. این لامپ ها با کنار هم قرار دادن پاور چراغ LED بر روی یک برد مدار چاپی (PCB) برای تولید نور بیشتر ساخته می شوند.

لامپ های ال ای دی از نظر کیفیت و مصرف انرژی بهتر بوده و مورد استقبال بیش تری قرار گرفته اند .  در ادامه این مقاله به خرید لامپ LED می پردازیم .

ال ای دی به چه معنا می باشد ؟

ال ای دی LED مخفف واژه Light Emitted Diode به معنای دیود ساطع کننده نور می باشد . دیودها از نوع نیمه هادی هستند . فرق اساسی بین نیمه هادی ها و ال ای دی ها در نوری می باشد که از LED ها ساطع می شود .

امروز در کشور های پیشرفته استفاده از led  ها رواج بیش تری پیدا کرده است چرا که این مدل لامپ ها علاوه بر مصرف کم به سلامت هر چه بیش تر محیط زیست و بدن انسان کمک می کنند .

بازده نوری لامپ های ال ای دی چگونه است ؟

برای خرید لامپ LED بدانید که از دیگر مزیت های لامپ ال ای دی  می‌ توان به بازده نوری بالای این لامپ ها اشاره کرد . در حال حاضر لامپ‌ های LED بازده‌ ای بین ۷۴ تا ۱۲۰ لومن بر وات را دارا می ‌باشند و این مقدار برای لامپ‌ های رشته ‌ای ۱۰ تا ۱۵ لومن بر وات می باشد .

برای لامپ‌ های کم ‌مصرف ۴۵ تا  ۶۵ ولت برای لامپ‌ های بخار جیوه ۳۵ تا ۶۰ ، برای لامپ‌ های بخار سدیم ۶۰ تا ۱۱۰ و برای لامپ‌ های متال هالید ۷۵ تا ۸۵ لومن بر وات می ‌باشند .

جریان راه اندازی لامپ ها ال ای دی به چه صورت می باشد ؟

برای خرید لامپ LED باید بدانید که این لامپ ها  ۵ دقیقه زمان نیاز دارند تا به حداکثر نوردهی خود برسند . در این مدت زمان برای یونیزه کردن گاز داخل لامپ نیاز به آمپر بیش تری می باشد .

بدنه لامپ ال ای دی چگونه است ؟

برای خرید لامپ LED بدانید که بدنه لامپ ال ای دی از جنس های مختلف ساخته شده است که بهترین آن آلومینیوم می باشد . بدنه آلومینیومی باعث انتقال گرمای تولید شده توسط لامپ به فضای بیرون می شود ، از این رو طول عمر لامپ افزایش پیدا می کند . بدنه های پلاستیکی برای لامپ هایی که توان آن ها پایین می باشد و حرارت کمی تولید می کنند نیز به کار برده می شوند .

ایمنی لامپ ها ال ای دی چقدر است ؟

گرمایی که توسط این لامپ ها تولید می شود در مقایسه با لامپ های رشته ای بسیار ناچیز می باشد به نحوی که حتی اگر چند ساعت روشن باشند و به بدنه آن ها دست بزنید ، دست نمی سوزد . خطرات ناشی از آتش سوزی و سوختگی در ساختمان با استفاده از این لامپ ها کاهش پیدا می کند .

خرید لامپ LED

این لامپ ها پرتوهای فرابنفش و مادون قرمز تولید نمی کنند،  در نتیجه هیچ آسیبی به سلامتی انسان نمی زنند و کاملا بی خطر می باشند .

یکی از مکان هایی که می توان در آن از لامپ ال ای دی استفاده کرد ، مکان های مخفی مانند لبه ها می باشد . به احتمال زیاد بسیاری از شما استفاده از این لامپ ها را در لبه ی سقف مشاهده کرده اید .

برای کنترل روشنایی این لامپ ها می توان از سوئیچ های برق یا کنترل از راه دور استفاده کنید . این امکان نیز وجود دارد که از رنگ های مختلف آن ها استفاده کنید . استفاده از این ایده در طراحی کناف سقف کاربرد بسیار فراوانی دارد .

برای خرید لامپ LED بدانید که تولید کنندگان ، لامپ‌ های ال ای دی خود را با گارانتی 12 ماه ، 15 ماه ، 2 سال حتی 3 سال در بازار عرضه می‌ کنند . ضمانت فقط برای استفاده عادی از لامپ‌ ها اعمال می‌ شود .

شما برای خرید لامپ LED می توانید به سایت معتبر و فروشگاهی تهران لاله زار مراجعه نمائید . هدف از سایت تهران لاله زار ارائه ی بستری تخصصی برای تولید کنندگان ، پخش کنندگان و فروشندگان محصولات الکتریکی  در سراسر کشور می باشد .

سایت فروشگاهی تهران لاله زار با هدف فروش اینترنتی در حوزه برق در تلاش است تا در راستای تنظیم قیمت بازار با اعلام قیمت های مناسب می کوش تا خریداران در صنعت برق بهترین قیمت و بالاترین کیفیت را پیدا کنند .