اجزای لامپ فیلامنتی

1_ تراشه های فیلامنتی

هر تراشه این لامپ دارای 22 عدد ال ای دی 3 ولتی است، که در تمام جهت‌ها نور را منتشر می‌کند. توان هر شاخه فیلامنتی کمتر از 1 وات است و مصرف برق آن در حدود 13 میلی‌آمپر است.

2_حباب های فیلامنتی

حباب شیشه‌ای این نوع مانند لامپ‌های رشته‌ای است و نور را به صورت 360 درجه پخش می‌کند.

3_درایور فیلامنتی

درایور در بخش انتهایی و داخل محفظه خالی سرپیچ قرار می‌گیرد و برق 220 ولت شهری را به برق مستقیم و مناسب برای لامپ‌های فیلامنتی تبدیل می‌کند.

4_سرپیچ های فیلامنتی

لامپ‌های فیلامنتی دارای سرپیچ‌های مختلفی هستند. پرکاربردترین آن E27  بوده، که دارای قطر 27 میلی‌متر است. E14 نیز اغلب برای اتصالات کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لامپ دکوراتیو فیلامنتی ظاهری مشابه با لامپ ‌های رشته ‌ای قدیمی دارد ، اما استفاده از آن باعث صرفه جویی در مصرف برق می ‌شود . در ادامه این مقاله به خرید لامپ فیلامنتی می پردازیم .

لامپ لوستر فیلامنتی چیست ؟

برای خرید لامپ فیلامنتی بدانید که لامپ ‌های فیلامنتی را به راحتی می توانید با لامپ‌ های خانه خود عوض کنید . بهترین لامپ برای لوسترها ، لامپ فیلامنتی لوستر می باشد .

این لامپ هم روشنایی بسیار شبیه به لامپ‌ های رشته ای قدیمی دارد و همین طور مصرف برق آن بسیار کم و بهینه می باشد . ضمنا در مناطق و فصل های گرم ، لوسترهایی که لامپ ‌های قدیمی دارند ، گرمای قابل توجهی تولید می کنند ، با استفاده از لامپ‌ های فیلامنتی ، روشنایی نوری شبیه به لامپ ‌های رشته ای خواهید داشت .

تفاوت لامپ رشته ‌ای با فیلامنتی در چیست ؟

برای خرید لامپ فیلامنتی توجه داشته باشید که در لامپ رشته ‌ای قدیمی ، داخل شیشه لامپ ، رشته ‌های سیمی شبیه به فنر به کار رفته است .

رشته‌های به کار رفته معمولاً از تنگستن ، به دلیل دمای ذوب بالای آن ، ساخته می ‌شدند . به منظور جلوگیری از احتراق تنگستن در دمای بالا ، این رشته ‌ها در داخل محفظه ‌ای بدون اکسیژن (شیشه لامپ) قرار می‌ گرفتند ، البته در نمونه‌ های جدیدتر از گازهای بی اثر مانند نیتروژن و آرگون استفاده شد ، تا از سوختن تنگستن جلوگیری شود .

جریان الکتریکی به رشته ‌های فیلامنتی مقاومتی ارسال می ‌شدند و در رشته ‌ها گرما تولید می ‌شد ، این گرما اساس کار لامپ ‌های رشته ‌ای می باشد .

رشته ‌های فیلامنتی گرم می ‌شوند و نور تولید می ‌کنند . این لامپ ‌ها 10 درصد انرژی دریافتی را به نور و 90 درصد را به گرما تبدیل می ‌کنند ، بنابراین استفاده از آن‌ ها مقرون به صرفه نمی باشد .

لامپ فیلامنتی چند نوع دارد ؟

برای خرید لامپ فیلامنتی توجه داشته باشید که یکی از اصلی ‌ترین کاربردهای محصولات فیلامنتی ، در لوسترها می باشد .  لامپ‌ فیلامنتی شمعی و اشکی بسیار زیبا و محبوب است و جلوه بی ‌نظیری به انواع لوستر می‌ دهد .

لامپ فیلامنتی حبابی نوع پرفروشی می باشد که به تنهایی و بدون نیاز به چراغ یا لوستری زیبا و گران باعث زیبایی محیط می ‌شود . لامپ‌ های حبابی به اشکال مختلفی طراحی می ‌شوند و رشته فیلامنت داخلی آن ‌ها نیز تنوع بالایی دارند .

دیمر یا تنظیم روشنایی به چه صورت می باشد ؟

معمولاً بیش تر لامپ ‌های ال ای دی که فیلامنتی ‌ها هم در زیر مجموعه آن‌ ها قرار می ‌گیرند ، فاقد ویژگی دیمر هستند . اگر به خاطر داشته باشید ، لامپ‌ های رشته ‌ای قدیمی را می‌ توانستیم به آسانی شدت نورشان را تغییر دهیم .

اما اگر از یک کلید دیمر برای فیلامنتی ‌ها استفاده کنیم ، معمولاً می ‌سوزند . البته در نمونه‌ های جدید ، امکان دیمر نیز به محصولات اضافه شده است .

خرید لامپ فیلامنتی

برای خرید لامپ فیلامنتی بدانید که لامپ فیلامنتی نوعی لامپ ال ای دی می باشد ، که شبیه به لامپ ‌های رشته ‌ای و قدیمی ساخته شده است .

این نوع لامپ به دلیل دیود‌ های پراکنده ، گرما را به راحتی پخش می‌ کند و به نسبت لامپ‌ های دیگر گرمای کم تری تولید می ‌کند . این لامپ تنها زیبایی ندارد بلکه می ‌تواند تا 90 درصد در مصرف انرژی صرفه ‌جویی کند و هزینه‌ های قبض برق‌ را به شدت کاهش دهد .

لامپ فیلامنتی یک لامپ ال ای دی مدرن محسوب می‌ شود ، که ظاهری شبیه به لامپ‌ های رشته ‌ای و قدیمی دارد . این لامپ که تلفیق تکنولوژی مدرن و ظاهر کلاسیک است ، در دسته لامپ‌ های دکوری قرار می‌ گیرد.

لامپ فیلامنتی به دلیل ظاهر خاص و زیبایی که دارد ، توجه طراحان داخلی بسیاری را به خود جلب کرده و جهت نورپردازی محیط استفاده می ‌شود .

شما برای خرید لامپ فیلامنتی می توانید به پیج فروشگاهی تهران لاله زار مراجعه نمایید و ضمن خرید از این سایت از دیگر محصولات آن دیدن نمایید .

این سایت با داشتن تجربه و توانایی کامل در جستجو در بازار لاله زار می تواند شما را برای رسیدن به بهترین برند و بهترین قیمت برای محصول مورد نظر یاری کند .