توضیحات

خرید کابل شبکه سیمیا

کابل شبکه سیمیا به مجموعه سیم هایی از جنس مس یا شیشه گفته می‌ شود که برای اتصال و انتقال داده و اطلاعات بین کامپیوتر ها و روترها و سوییچ ها و شبکه های استورج SAN (به طور کلی بین اجزا و مولفه های شبکه) استفاده می‌ شود .

پس کابل ها رسانه‌ای هستند که داده‌ ها در آن جریان دارند و اطلاعات از دستگاهی در شبکه به دستگاه دیگری منتقل می‌ شود .

کابل های UTP از چهار جفت سیم هستند که رنگ بندی متفاوتی دارد و از رنگ های آبی، سبز و نارنجی و قهوه ای تشکیل شده اند.

اگر شبکه گیگابایت اترنت باشد چهار جفت سیم وجود دارد  اما در صورتی شبکه های معمولی هدف باشد و سعت میان در تا صد مگابایت در ثانیه باشد تنها از دو جفت استفاده می شود .

این سیم ها تنها داده ها و دیتاهای مورد نظر را دریافت کرده و میان دو دستگاه به کاربرده می شود .

شما برای خرید کابل شبکه سیمیا می توانید به سایت فروشگاهی تهران لاله زار مراجعه نمایید و ضمن خرید از این فروشگاه از دیگر محصولات آن دیدن نمایید .

تهران لاله زار یک سایت مرجع در حوزه برق و الکترونیک می باشد .

این سایت با داشتن تجربه و توانایی کامل در جستجو در بازار لاله زار می تواند شما را برای رسیدن به بهترین برند و بهترین قیمت برای محصول مورد نظر یاری کند .

هم چنین شما می توانید در این سایت برند های مختلفی را برای خرید کابل شبکه سیمیا پیدا کنید و از برند های مختلفی اقدام به خرید کنید ، این سایت با داشتن تسلط کامل بر بازار برق می تواند برند های معروف لوازم برقی را به راحتی تهیه کند .

فرق سیم و کابل در چیست ؟

مفهوم سیم و کابل کاملا متفاوت می باشد . در حالی که در برخی منابع این دو به عنوان مترادف یک دیگر استفاده می‌شوند .

سیم به یک یا چند رشته فلزی گفته می‌ شود که معمولا جنس آن‌ ها از فلز مس یا آلومینیوم می باشد . این رشته‌ های فلزی توسط یک عایق پلاستیکی پوشانده شدند .

اما کابل به مجموعه‌ ای از سیم‌ ها گفته می‌ شود که درون یک محفظه پلاستیکی بزرگ‌ تری قرار گرفتند .

کابل زوج به هم تابیده شده چیست ؟

معمولا وقتی به‌ صورت مستقیم از کابل شبکه سیمیا صحبت می شود ، منظور همون کابل شبکه زوج تابیده شده هست . این نوع کابل در دهه‌ی 1990 به تدریج جایگزین کابل کواکسیال شد .

کابل TP ، اقتصادی‌ ترین و پرکاربردترین نوع کابل شبکه‌ سیمیا به حساب می آید ؛ هم چنین ، نصب و ابزار نصب این نوع کابل هزینه‌ ی کم تری نسبت به سایر کابل‌ ها دارد .

این کابل‌ ها از 4 زوج سیم (در مجموع 8 سیم) تشکیل شده اند که دو به دو دور هم تابیده شدند و هرکدام رنگ‌ های مختلفی دارند .

کابل شبکه شیلددار و بدون شیلد به چه صورت می باشند ؟

یکی دیگر از نکاتی که قبل از معرفی انواع کابل شبکه سیمیا لازم است به آن اشاره شود ، بررسی کابل‌ های شیلددار و بدون شیلد می باشد .

8 رشته سیم به دو صورت دو به دو ، در هم تنیده شده‌ اند که این ویژگی در تمام کابل‌ های شبکه وجود دارد . برخی از نسل‌ های کابل شبکه سیمیا ، به صورت شیلددار (STP) و بدون شیلد (UTP) تولید و عرضه شده‌ اند .

در حقیقت در کابل‌ های شبکه شیلددار ، یک روکش مضاعف در درون کابل وجود دارد که باعث می‌ شود نرخ تداخل سیگنال در کابل لن ، کاهش پیدا کند .

کابل شبکه سیمیا CAT5 چه کاربردی دارد ؟

کابل های ارتباطی شبکه انواع مختلفی دارند و انتخاب نوع مناسب کابل شبکه کاملا بستگی به ساختار و توپولوژی و معماری سیستم دارد مثل اینکه بزرگی شبکه چقدر است ، چه پروتکلی استفاده می‌ شود و چه توپولوژی دارد .

اولین نسل از نسل کابل‌ های شبکه اترنت ، کابل CAT5 نام دارد که سالیان سال در بسیاری از شبکه‌ های مورد استفاده قرار می‌ گرفت .

این امر به معنی عدم استفاده کنونی از این کابل لن یا شبکه نیست و بسیاری از شبکه‌ های خانگی هنوز از این مدل برای اتصال به اینترنت استفاده می‌ کنند،  هر چند که بسیاری از شرکت‌ ها دیگر به تولید آن نمی‌ پردازند .