نمايندگي فروش لامپ

برای انجام تمامی کارها؛ از خواندن و نوشتن گرفته تا تولید و عرضه محصول، یک عامل مشترک مورد نياز است و آن نور است. لامپ‌های روشنایی در خانه‌ها، محل‌های کار، جاده ها و ساختمان‌های مختلف نور را براي ما به ارمغان مي آورند. لامپ‌ها در انواع، اشکال، ولتاژها و با ساختارهای مختلف در دسترس هستند. براي بهره بري از اين تنوع گسترده لامپ ها، بهتر است براي خريد لامپ مورد نياز و دلخواهتان به نمايندگي فروش لامپ مراجعه كنيد. در این مقاله به بررسی و معرفی انواع لامپ پرکاربرد، همچنين راهنمايي براي پيداكردن لامپ دلخواهتان می پردازیم.

لامپ چيست؟

چراغ الکتریکی یا لامپ یک نوع منبع روشنایی مصنوعی است که شامل یک منبع نوری و قطعات و تجهیزات مکانیکی و الکتریکی مثل حباب، اتصالات، به همراه مدارات راه انداز، مثل بالاست، خازن و … می‌شود که در یک شیشه قرار داده شده‌اند، و از آن‌ها جهت تبدیل انرژی الکتریکی به روشنایی کمک می‌گیرند.

لامپ را از كجا تهيه مي كنند؟

بهترين مكان براي خريد لامپ، نمايندگي فروش لامپ است. يك نمايندگي فروش لامپ خوب، با تيم فروشندگان خوش برخورد و مشتري دوست، تدارك ديدن انواع متنوع لامپ هاي مختلف براي فراهم ديدن كالاي مورد نياز هر مشتري خاص فعاليت مي كند. نمايندگي فروش لامپ، با در دست داشتن انواع لامپ هاي فلان و فلان، براي آسان تر كردن خريد لامپ فعاليت مي كند و آماده خدمت رساني به مشتريان گرامي است.

اصطلاحات رايج مرتبط با لامپ

توان (وات): مقدار مصرف انرژی را نشان می‌دهد. این مقدار بيانگر میزان توان لازم برای مدار لامپ است.

لومن: واحدی است که مقدار روشنایی اي که با چشم دیده می‌شود نشان می‌دهد.

لوکس: معادل با یک لومن در مساحت یک متر مربع است. لوکس (شدت نور)‌ بیان می‌کند که چه اندازه لومن نیاز است تا ناحیه‌ای روشن شود.

بازده: مقدار نوری است که لامپ در ازای انرژی الکتریکی دریافتی تولید می‌کند. لامپ‌های پربازده انرژی کمتری را در مقایسه با لامپ‌های کم‌بازده تلف می‌کنند.

اثربخشی (Efficacy): این پارامتر مربوط به بازده نور لامپ است. در تعریف اثربخشی، توان به عنوان ورودی  و لومن نور لامپ به عنوان خروجی در نظر گرفته می‌شود. به یاد داشته باشید که هرچه اثربخشی بیشتر باشد، لامپ پربازده‌تر است.

يك نمايندگي فروش لامپ، با در دست داشتن لامپ هاي مختلف با ويژگي هاي متفاوت، مرجع خريد انواع لامپ هاي دلخواه است.

راهنمای انتخاب لامپ

لامپ شما، منبع نور و روشنایی تان است. بنابراین نوع لامپی که می خرید تعیین می کند فضای خانه تان چطور به نظر برسد. با تعدادی از انواع لامپ‌ های موجود در بازار آشنا شوید. براي خريد لامپ دلخواه خود، مي توانيد از نمايندگي فروش لامپ بهره ببريد.

لامپ رشته ای

نوع قدیمی و سنتی از لامپ ها، لامپ رشته ای است که به دليل كم بازده بودن این روزها کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و جای خود را به گزینه های کم مصرف تر و ال ای دی ها داده است. این نوع لامپ، نور درخشانی ایجاد می کند که باعث احساس راحتی و زیبایی بیشتر در فضای منزل می شود.

انواع لامپ های فلورسنت فشرده

لامپ فلورسنت فشرده یا CFLS ، 75 درصد کمتر از لامپ های رشته ای انرژی مصرف می‌کند و عمرش هم طولانی‌تر است. به عبارت ديگر تفاوت این لامپ ها با لامپ رشته ای این است که تناژ رنگی‌شان نسبتا سرد است و حاوی جیوه هستند. با اینکه میزان جیوه به کار رفته در این لامپ ها خیلی کم است؛ اما به معنی این نیست که نباید نكات ايمني مربوطه را رعايت كنيد.

لامپ‌های LED فیلامنتی

این نوع لامپ ها ظاهری شبیه به لامپ های رشته‌ای دارند و به همین جهت به آن‌ها لامپ های LED رشته‌ای هم گفته می شود. در داخل لامپ های فیلامنتی مجموعه‌ای از LED های ریز کنار هم قرار داده می شوند. این لامپ‌ها به علت طراحی زیبایی که دارند بیشتر برای چراغ های تزئینی و زینتی مورد استفاده قرار می گیرند و برای کسانی که به شکل ظاهری لامپ های رشته ای علاقه دارند جایگزین مناسبی محسوب می شوند. این لامپ ها پخش نور چندان زیادی ندارند اما زیبایی آن‌ها خیره کننده است.

لامپ هالوژن

لامپ هالوژن نوری سفید و مشابه نور طبیعی روز را به فضای منزلتان خواهد داد. اين لامپ ها مصرف انرژی‌شان 10 الی 20 درصد کمتر از نور رشته ای است. در کنار لامپ های معمول داشتن چراغ قوه در منزل به عنوان یک نور سیار شديدا توصیه می شود. انواع بهترین چراغ قوه ها گزینه‌های مناسبی هستند برای وقت هایی که نور موجود در منزل کفاف کاری را که باید انجام دهید، نمی دهد یا به علت ثابت بودن، نقطه مد نظرتان را روشن نمی کند.

لامپ های LED

لامپ LED طول عمر قابل توجهی (درحدود 20 سال) دارد و بسیار مقرون به صرفه است. این گونه لامپ ها پیشرفت های قابل توجهی را در طول سالیان گذشته داشته اند، و به دليل پربازده بودن از محبوب ترين انواع لامپ ها محسوب مي شوند. لامپ ال ای دی LED، درست به اندازه لامپ فلورسنت به صرفه و اقتصادی است؛ به علاوه این که از نظر دوام، تقریباً سه برابر بیشتر از فلورسنت عمر خواهد کرد.

انواع لامپ ها را مي توان از نمايندگي فروش لامپ تهيه كرد.

لامپ چند وات بخریم؟

لامپ شاید در ظاهر وسیله ساده‌ای به نظر بیاید، اما انواع متفاوتی دارد که لازم است در مورد آنها بدانید. نوع لامپی که می خرید تعیین می کند فضای خانه تان چطور به نظر برسد. براي هر اتاق، اندازه روشنايي لامپ مناسب متفاوت است. انتخاب توان لامپ به سه مورد مستقيما بستگي دارد:

  • بزرگی فضای اتاق
  • رنگ دیوارها
  • میزان روشنایی مورد نظر خودتان!

اگر به دنبال راه حل ساده تري هستيد، راهنمای زیر به کارتان می آید. معمولا نور مناسب برای هر یک از فضاهایی که در ادامه می خوانید، در‌ صورتی که لامپ شما ال ای دی باشد، چیزی در حدود اندازه ای است که رو‌به رویشان نوشته شده است:

آشپزخانه: 60 الی 100 وات

سرویس بهداشتی: 40 تا 60 وات

اتاق خواب: 30 الی 60 وات

اتاق نشیمن: 30 الی 60 وات

اتاق پذیرایی: 60 الی 75 وات

البته مي توانيد از مشاوره فروشنده نمايندگي فروش لامپ نيز براي انتخاب لامپ مورد نظرتان كمك بگيريد.

تهران لاله زار

تهران لاله زار يك نمايندگي فروش لامپ معتبر، با سابقه بيش از 10 سال است. و اگر شما به دنبال يك نمايندگي فروش لامپ براي خريد لامپ دلخواه خود و مورد نياز محل كار، خانه و.. هستيد، تيم تهران لاله زار با در دست داشتن انواع لامپ با ويژگي هاي مختلف در خدمت شماست.