خرید کلید یک پل

از این کلید تک پل برای قطع و وصل نمودن یك مدار نور و روشنایی از یك نقطه استفاده می کنند و مکانیزم آن از مقاومت بالایی برخوردار است. در ادامه به خرید کلید یک پل می پردازیم.

کلید یک پل

کلید تک پل یکی از مهم ترین وسیله هایی است که در برق کشی ساختمان از آن استفاده می کنند. از این کلید برای قطع و وصل کردن چراغ های منزل استفاده می کنند.

قطع و وصل شدن این کلید توسط انسان و با فشار دادن کلید صورت می گیرد. حتی برای روشن و خاموش کردن پنکه و کولر از کلید تک پل استفاده می شود.

برای مثال پنکه با روشن کردن با دور ثابت حرکت می کند. مدار کلید تک به گونه ای است که زمانی که دو سیم را از برق به لامپ وصل کنیم لامپ روشن می شود.

برای اینکه کلیدی برای روشن کردن این لامپ قرار دهیم بهتر است یکی از سیم ها را از وسط قطع و کلید یک پل را در آن قرار دهیم.

بهتر است در هنگام قطع کردن سیم ، سیم فاز را قطع کنیم. زیرا با قطع و وصل کردن کلید ، سیم فاز نیز قطع و یا وصل می شود. برای اینکه تشخیص دهید سیمی فاز است،  می توانید از فازمتر استفاده نمایید. برای خرید کلید یک پل به این نکات توجه نمائید.

نکته کلید یک پل

کلید را همیشه در مسیر سیم فاز قرار دهید. کلید های یک پل دو پیچ جهت ورود سیم های برق دارند که سیم فاز به یکی از این ترمینال ها وارد و از ترمینال دیگری خارج می شود و به مصرف کننده می رود.

پس می توان گفت که کلید یک پل بصورت سری در مدار قرار میگیرد. در کلید های یک پل ورودی و خروجی سیم ها مهم نیست. ولی برای کلید دوپل این قضیه باید رعایت شود.

کلید دو پل و تک پل که برای برق کشی ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند ، دو پیچ دارند. که یکی از پیچ ها آهنی و پیچ دیگری مسی است.

رنگ این پیچ ها با هم فرق دارند. به همین دلیل عملکرد کلیدها در برق ساختمان درست است. سیم کشی و نصب کلید تک پل به این شکل است که یکی از سیم ها که همان سیم فاز است را قطع می کنیم  و یک سر سیم را که همان سیم ورودی است را به پیچ مسی و سر دیگر آن را که به لامپ وصل است را به پیچ آهنی متصل می کنیم.

در این صورت کلید می تواند به خوبی کار کند و چراغ با فشار دادن کلید به سمت بالا و یا پایین روشن و یا خاموش می شود. شما برای خرید کلید یک پل باید به این نکات توجه کنید.

انواع کلید

مدل لمسی یا تاچ :

امروزه در تاسیسات خانه های هوشمند از کلید و پریز برق لمسی که دارای کاربری راحت تر و زیبایی بیش تری است ، استفاده می شود. این محصول با گرمای دست فرمان قطع و وصل مدار صادر می شود.

از انواع کلید لمسی یا کلید و پریز تاچ (هوشمند) می توان به غیر از منازل در اداره ها ، بیمارستان ها و و کلینیک های مدرن استفاده کرد. هم بهداشت بیش تری رعایت می شود و هم فضایی لوکس تری را ایجاد می کند.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد کلید لمسی و پریز قابلیت استفاده از آن ها در خانه های هوشمند است. در این حالت می توان از کلید پریزهای RF دار استفاده کرد که ریموت نیز دارند و کنترل آن ها از راه دور نیز انجام می شود.

کلید های لمسی دارای انواع کلید تک پل ، کلید دو پل ، کلید سه پل ، کلید چهارپل ، کلید کولر و غیره می باشند. شما برای خرید کلید یک پل می توانید از مدل لمسی آن استفاده کنید.

کلید و پریز مدرن :

 

این کلید ها به گونه ای طراحی شده اند که برای هر اتاق یک کلید چند بخشی استفاده شود. به طور مثال یک کلید چهار بخشی که یک قسمت آن برای روشن و خاموش کردن لامپ بالای تخت ، قسمت بعدی برای لامپ پایین تخت و سایر چراغ های یک اتاق باشد.

در این صورت شما می توانید با یک مجموعه کلید ، نور تمام اتاق خود را تنظیم کنید. نوعی از کلیدها که مجهز به حسگر حرارتی است ، برای صرفه جویی در مصرف انرژی مناسب می باشد و بسیار مقرون به صرفه است.

با توجه به حضور یا خارج شدن افراد در یک محیط روشن یا خاموش می شوند. امروزه در راهروهای ساختمانی از این کلید پریزها استفاده می شود.

در مدل تایمری کلید نیز، زمان روشن و خاموش شدن قابل تنظیم است و در جایی که چراغ نباید روشن بماند مثل راه پله ، حیاط یا پشت بام استفاده می شود. شما می توانید برای این مکان ها از خرید کلید یک پل بهره ببرید.

خرید کلید یک پل

شما با نکات خرید کلید یک پل آشنا شدید. در هر خانه تعداد زیادی کلید تک پل وجود دارد. از آن‌ ها برای روشنایی ، قطع و وصل جریان انرژی ورودی به کوره‌ ها ، دفع زباله و هر مورد دیگری که احتیاج به روشن و خاموش کردن یک مدار الکتریکی با جریان صد و بیست ولت داشته باشد استفاده می‌ شود.

برای خرید کلید یک پل انواع آن را نسبت به محل استفاده مورد بررسی قرار دهید. از مدار الکتریکی کلید یک پل در برق کشی ساختمان برای روشن و خاموش کردن لامپ استفاده می کنند.

این وسیله بیش تر در اتاق ها ، انباری ها ، حمام ، دستشویی ، آشپزخانه ، پارکینگ ، حیاط و … مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید برای خرید کلید یک پل به سایت فروشگاهی تهران لاله زار مراجعه نمائید.

سایت فروشگاهی تهران لاله زار با هدف فروش اینترنتی در حوزه فروشگاه لوازم برقی در تلاش است تا در راستای تنظیم قیمت بازار با اعلام قیمت ها مناسب همیشه بکوشد تا خریدارن در صنعت برق بهترین قیمت و بالا ترین کیفیت را پیدا کنند.