تفاوت سیم و کابل در چیست ؟

1_رشته های آن ها

تفاوت کابل در چند رشته ای بودن در مقایسه با تک رشته ای بودن سیم میباشد. اما آیا این تعریف درست است ؟ خیر .

فرق بین سیم و کابل واقعا این نمیباشد شاید هر مجموعه سیم چند رشته از یک کابل باشد اما لزوما هر هادی تک رشته ای یک سیم نیست. کابل های فشار قوی تک رشته، کابل های هوایی تک رشته و حتی کابل های فشار ضعیف آرمور دار یا شیلد دار مثال های نقضی از این تعریف در فرق بین سیم و کابل هستند.

2_هر هادی سایز پایین سیم و سایز های بالاتر کابل هستند

نکاتی درباره استفاده از کابل آنتن کرمان

در صورتی که اقدام به خرید کابل کرمان کرده اید و برای آتن می خواهید استفاده کنید لازمم است تا از نظر فنی و برق کشی به چند نکته توجه داشته باشید تا بهترین نتیجه را از کابل مورد استفاده خود بگیرید. از جمله این موارد به شرح زیر می باشند:

سعی کنید به صورت یک تکه از کابل استفاده کنید زیرا در صورت استفاده از چند تکه سیم و اتصال آن ها و یا استفاده از دو تکه سیم با برندهای متفاوت می تواند افت کیفیت تصویر را برای شما به همراه داشته باشد پس لازم است تا تمام سیم را از برند کرمان و باز هم تاکید داریم به صورت یک تکه استاده کنید.

مورد دیگری که باید توجه داشت در صورت اجبار به استفاده از چند تکه سیم حتما از فیش های مخصوص جهت اتصال استفاده کنید تا کیفیت تصویر حفظ شود.

اگر می خواهید خرید کابل کرمان انجام دهید باید بدانید که دو نوع کابل برای آنتن تولید شده است که بسیار پرکاربرد تر از سایرین است که برای فواصل بیش از 15 متر توصیه می شود که اصطلاحا به کابل صادراتی نیز معروف هیتند.

دسته بندی کابل ها

اگر به سیم کشی ساختمان توجه کرده باشید متوجه می شوید که خرید کابل کرمان و انواع آن در طول فرآیند برق کشی استفاده شده است . به همین جهت توصیه می شود تا دسته بندی کامل انواع کابل را بدانید تا دچار خطا در زمان انتخاب کابل نشوید .
همان طور که می دانید تمام کابل ها از به هم پیچیدین یک یا چند سیم تشکیل می شوند که به سه بخش رسانا،عایقو محافظ کابل تقسین می شوند.
کابل هایی که در برق کشی ، مصارف مکانیکی و… استفاده می شوند شامل موارد زیر می باشند:

  • کابل های برق زوج پیچ خورده
  • کابل چند رسانا
  • کابل کواکسیال
  • کابل های فیبر نوری
  • کابل برق
  • کابل فشار قوی
  • کابل های ربان
  • کابل فضار ضعیف

بهترین تولید کننده کابل های مخابراتی و تلفن کدام برند می باشد؟

علت پافشاری برای انتخاب و خرید کابل کرمان این است که این کارخانه که با نام قدیمی کاویان نیز شناخته می شود یکی از قوی ترین برند ها در زمینه تولید انواع کابل مخابراتی و تلفن می باشد که کابل های کواکسیال را نیز به صورت منحصربه فردی تولید می کند .

از تمامی محصولات کرمان در پروژه های ساختمانی ، مخابراتی و در قسمت های مختلف صنعتی و تجاری استفاده می کنند

شرکت کابل کرمان محصولات مختلفی تولید می کند که برای خرید لازم است تا به آن ها آگاه باشید :

  1. کابل های تلفن طوسی که مناسب برای داخل ساختمان می باشند در حالی که رنگ مشکی آن ها برای استفاده در بیرون ساختمان طراحی شده است.
  2. دو نوع کابل آنتن که به معمولی و صادراتی معروف می باشد.
  3. انواع کابل کواکسیال که با مشخصات درج شده روی کابل از هم تفکیک می شوند و سه نوع می باشند و باید بسته به نوع مصرف و مقاوت و قدرت مورد نظر انتخاب شوند.

قیمت انواع کابل

برای خرید کابل کرمان با بهترین قیمت فروشگاه تهران لاله زار را به شما توصیه می کنیم . این فروشگاه ارائه دهنده انواع کابل های کارخانه کرمان می باشد که به صورت مستقیم و با بهترین قیمت کلیه کابل ها را در اختیارتان قرار خواهند داد . امکان خرید به صورت حضوری و آنلاین وجود دارد.

بهترین راه برای انتخاب کابل مناسب چیست؟

سیم و کابل ها در صنعت ارتباطات عضو اصلی هستند و در زمان خرید کابل کرمان باید به این موضوع توجه ویژه ای شود . وظیفه اصلی کابل انتقال جریان الکتریکی از محلی به محل دیگر می باشد و اگر از کیفیت مناسبی برخوردار نباشند می توانند اختلال در سیستم ارتباطی ایجاد کند . کیفیت بالا برای هدایت کردن الکتریسه در جریان بسیار حائز اهمیت می باشد . همین موضوع سبب می شود که تولیدکنندگان این صنعت استاندارد های تعریف شده را رعایت کند و پارامتر های کیفی که مداوم نیز از طرف سازمان های مربوطه بازرسی می شوند را در کابل هایی که به بازار وارد می کنند رعایت شده است .

این موارد مانند جنس هادی و درصد خالص بودن فلز به کار رفته در کابل ، جنس عایق و روکش خارجی سیم ، مقاوت کابل در مقابل جریان عبوری و … می باشند که باید مورد توجه شما در زمان خرید کابل کرمان قرار گیرد .

کابل برق جهت انتقال جریان های متفاوت برق در ولتاژ های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد . در ادامه این مقاله به خرید کابل کرمان می پردازیم .

کابل زمینی چیست ؟

یکی از انواع کابل هایی که در برق کشی ها مورد استفاده قرار می گیرد کابل زمینی می باشد . بهتر است از این نوع از کابل های زمینی در موقعیت هایی استفاده شود که کابل ها در مکان های ثابت مورد استفاده قرار بگیرند .
برای خرید کابل کرمان باید بدانید که کابل های زمینی موجود در بازار جنس خشک تری را دارند و به همین دلیل در کابل کشی زمینی مورد استفاده قرار می گیرند .

میزان ولتاژ کابل چقدر است ؟

برای خرید کابل کرمان بدانید که در کابل های فشار ضعیف باید حداکثر ولتاژ 1000 ولت برای مصارف کابل کشی منازل باشد . برای کابل های فشار متوسط نیز بین 1 تا 33 ولت استفاده می شود .
کابل های فشار قوی و فوق فشار قوی نیز بین 33 تا 230 ولت و برای انتقال برق با ولتاژ های ابلاتر از 230 ولت نیز کاربرد دارند و مورد استفاده قرار می گیرد .

انواع کابل بر اساس شکل رسانا چگونه اند ؟

شکل رسانای کابل ها یکی از معیار های تقسیم بندی در کابل ها می باشد . کابل های مفتولی که کم ترین انعطاف را دارند و رشته سیم درون کابل به شکل مفتول دایره ای می باشد .
در کابل های نیمه افشان که رسانای آن از چند مفتول ساده به هم تابیده شده است تشکیل شده و انعطاف آن از حالت کابل مفتولی بیش تر می باشد که در زمان خرید کابل کرمان می توانید به آن ها توجه نمایید .
کابل های افشان انعطاف و میزان خمیدگی بسیار بالایی را دارند و بیش از یک رشته سیم تشکیل شده اند . هادی به کار رفته در این کابل از جنس فلز مس می باشد و به راحتی نمی شکنند و بسیار پر کاربرد می باشد .

غلاف کابل چیست ؟

شما در خرید کابل کرمان باید از جنس غلاف آن آشنایی داشته باشید . غلاف کابل یک پوشش استوانه ای شکل می باشد که جهت حفاظت از کابل ها در برابر محیط آن را پوشش می دهد و برای این کار معمولا از یک تا چند غلاف از جنس فلز معمولا سرب ، فولاد و مس می باشند و یا مواد پلاستیکی اکثرا از جنس پی وی سی استفاده می شود .

خرید کابل کرمان

یکی از مهم ترین کابل هایی که در پروژه های شبکه برای انتقال داده ها و سیگنال مورد استفاده قرار می گیرد و پر کاربرد می باشد کابل کواکسیال می باشد .
در این کابل ها ، رسانه داخلی به کمک عایق منعطفی که معمولا از جنس پلیمر روکش شده اند پوشیده شده است . مهم ترین ویژگی این کابل ها عدم وجود نویز در آن ها می باشد و می توان به راحتی از آن استفاده کرد .
کابل ها کاربردهای بسیار زیادی دارند و یکی از مهم ترین اجزای صنعت برق می باشند و در زمینه تاسیسات الکتریکی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند .
کابل های مخابراتی و صنعتی از نظر ساختمانی با یک دیگر متفاوت می باشند و از دو بخش هادی و عایق تشکیل شده اند و فرقی که دارند در کاربرد آن ها می باشد.

معرفی فروشگاه تهران لاله زار

شما برای خرید کابل کرمان می توانید به سایت فروشگاهی تهران لاله زار مراجعه نمائید و ضمن خرید سیم و کابل از دیگر محصولات دیگر این سایت دیدن نمائید .
هدف از سایت تهران لاله زار ارائه ی بستری تخصصی برای تولید کنندگان ، پخش کنندگان و فروشندگان محصولات الکتریکی در سراسر کشور می باشد .
سایت فروشگاهی تهران لاله زار با هدف فروش اینترنتی در حوزه برق در تلاش است تا در راستای تنظیم قیمت بازار با اعلام قیمت های مناسب می کوش تا خریداران در صنعت برق بهترین قیمت و بالاترین کیفیت را پیدا کنند .