لامپ ادیسونی چیست ؟

لامپ‌ ادیسونی نمونه جدیدی از لامپ‌ LED است که تلفیقی از تکنولوژی مدرن و قدیمی است . وجه اشتراک این لامپ ها با لامپ های حبابی رشته ای نور آفتابی با مصرف انرژی بهینه میباشد.

یکی از مهم ترین ویژگی های این لامپ ها زیبایی این آن ها است که با توجه افزایش روز افزون توجه مردم به دکوراسیون داخلی روز به روز مهم تر میشوند.

این ایده یکی از جدیدترین ایده های مطرح در حوزه نورپردازی، بازگشت لامپ‌های تنگستن رشته‌ای و ابداع لامپ‌های LED فیلامنتی است که با نام “ادیسونی” مشهور شده‌اند و امروزه بیشتر برای کاربردهای دکوراتیو استفاده می‌شوند. این لامپ‌ها نمایی بسیار زیبا و دلنشین داشته و با توجه به نوع طراحی آن‌ها می‌توانند احساس نوستالژیک و سنتی را در فضا بوجود بیاورند.

یقینا تاکنون در تصاویر نورپردازی یا طراحی دکوراسیون موجود در اینترنت یا در کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها نمونه‌ای از لامپ‌های ادیسونی دکوراتیو را دیده‌اید و متوجه تاثیر بسیار زیاد این محصول و نوردهی ویژه آن با توجه به شار نوری 200 لومنی شده‌اید که باعث می‌شود نور آن چشم را آزار ندهد.

روش عملکرد لامپ ادیسونی به چه صورت می باشد ؟

برای خرید لامپ ادیسونی توجه داشته باشید که نور از گرما تولید می ‌شود . جریان الکتریکی از رشته‌ های فلزی نازک داخل حباب عبور و رشته را گرم می‌ کند ، تا رشته‌ ها مشتعل شوند و نور تولید شود .

رشته‌ های به کار رفته در این لامپ‌ ها معمولاً از تنگستن ، که نقطه ذوب بالایی دارند ، ساخته می ‌شود . فیلامنت تنگستن در داخل حباب را تا دمای 2500 درجه سانتی گراد ، می‌ توان گرم کرد .

محفظه شیشه‌ ای ، مانع از رسیدن اکسیژن به فیلامنت‌ های داغ می‌ شوند . روش کاری این لامپ ها بسیار ساده می باشد و نور مناسبی تولید می‌ کنند و تکنولوژی ساخت آن ها ارزان و آسان است و با جریان‌ های AC و DC نیز سازگار می ‌باشند .

کاربرد لامپ های ادیسونی در کجاست ؟

برای خرید لامپ ادیسونی بدانید که کاربرد این نوع لامپ شامل موارد بسیاری بوده است . این نوع لامپ به صورت دکوری در انواع فروشگاه ها ، کافی شاپ و محیط های فرهنگی و علمی استفاده می ‌شود .

برخی دوست دارند از لامپ ادیسونی برای روشنایی و نورپردازی استفاده کنند.  در این صورت از لامپ ادیسونی با رنگ مهتابی و سفید و عسلی استقبال می ‌شود .

یکی از مهم ترین کاربرد این لامپ ، استفاده در تزئینات می باشد . به سبب داشتن تنوع رنگ ، طراحی و ابعاد برای زیبا سازی محیط رستوران هاف باغ تالار ها و منازل مسکونی و سایر مکان های تاریخی و بناهای مختلف از آن بیش تر استفاده می ‌شود .

مشخصات ظاهری لامپ ادیسونی چگونه است ؟

برای خرید لامپ ادیسونی توجه داشته باشید که این لامپ ها ظاهری مانند لامپ حبابی دارند ، به نحوی که ممکن است بار ها آن ها را با لامپ های رشته ای حبابی اشتباه بگیرید .

اما اگر نگاهی به داخل حباب بیندازید به راحتی متوجه تفاوت لامپ های ال ای دی فیلامنتی و لامپ های رشته ای خواهید شد . این لامپ ها بسیار سبک هستند و تنها ۱۵ گرم وزن دارند .

مزایای لامپ تزئینی ادیسونی

  1. به علت هزینه ساخت کمتر ، قیمت کمتری دارد.
  2. در مقایسه با مدل های جدید پرنور تر است.
  3. با استفاده از رئوستات، نور آنها به راحتی زیاد و کم می‌شود.
  4. در مقایسه با لامپ LED و فلورسنت، از خود رنگ‌های گرمتری تابش میکنند.

معایب لامپ تزئینی ادیسونی

  1. این لامپ‌ها بسیار پرمصرف هستند.
  2. عمر کوتاهی دارند(حدود 1000 ساعت دارند).
  3. طراحی مقاومی ندارند و شکننده اند.
  4. نوسانات ولتاژ بر عملکرد و طول عمر آنها تاثیر می‌گذارد.

خرید لامپ ادیسونی

براری خرید لامپ ادیسونی باید توجه داشته باشید که لامپ ادیسونی یا فیلامنتی از جمله لامپ هایی می باشد که دارای رشته کربنی می باشد . در اصطلاح عام آن ها را تحت عنوان لامپ های قدیمی یا نوستالژیک می شناسند و بسیار پر طرفدار می باشند  .

این لامپ ها در طرح و مدل و شکل های مختلفی تولید شده است و برای موارد مختلف تزئینی و نورپردازی و دکوری مناسب می باشد .

لامپ فلامنتی یا ادیسونی قیمت بسیار مناسبی دارد و میزان گرمای خیلی کمی تولید می ‌کنند . برخی به صورت آویز و برخی به صورت پایه دار و دفن در زمین هستند . نصب و راه اندازی بسیار ساده ای دارند و نیاز به تخصص خاص نمی ‌باشد .

در سال 1835 ، اولین لامپ ادیسونی یا فیلامنتی با نور ثابت الکتریکی رونمایی شد و تا 40 سال پس از آن ، دانشمندان سراسر جهان روی لامپ رشته ای کار کردند . این لامپ ها توسط رشته (قسمتی از لامپ که با جریان الکتریکی گرم می شود) کار می‌ کنند .

امروزه توجه به نورپردازی فضا در بین افراد و به خصوص طراحان داخلی افزایش یافته است ، بنابراین ایده‌های جدید و نوینی جهت نورپردازی مطرح شده است که می ‌توان با استفاده از آن‌ها محیط منزل یا محل کار خود را دگرگون نمود .

شما برای خرید لامپ ادیسونی می توانید به سایت فروشگاهی تهران لاله زار مراجعه نمائید و ضمن خرید از این سایت از دیگر محصولات آن دیدن نمائید .

هدف از سایت تهران لاله زار ارائه ی بستری تخصصی برای تولید کنندگان ، پخش کنندگان و فروشندگان محصولات الکتریکی  در سراسر کشور می باشد .

سایت فروشگاهی کالای برق لاله زار با هدف فروش اینترنتی در حوزه برق در تلاش است تا در راستای تنظیم قیمت بازار با اعلام قیمت های مناسب می کوش تا خریداران در صنعت برق بهترین قیمت و بالاترین کیفیت را پیدا کنند .

 

رفتن به بالا