خرید سیم افشان آرت

در تولید و ساخت سیم برق افشان ها استاندارد هایی وجود دارد که باید حتما به آن ها توجه شود. این استاندارد ها شامل استاندارد های ایران و جهان می باشد. در ادامه این مقاله به خرید سیم افشان آرت می پردازیم.

انواع سیم افشان

برای خرید سیم افشان آرت باید با انواع آن آشنا شوید. یکی از مهم ترین مشخصه‌های تعیین کننده تفاوت انواع سیم افشان ولتاژ نامی آنها است. بر اساس همین ولتاژ این سیم به دو دسته‌ ی کلی تقسیم می ‌شود.
سیم‌ های افشان با ولتاژ ۳۰۰/۵۰۰ ولت : این نوع سیم‌ ها در زیر و روی گچ و درون لوله‌ ها قابل استفاده هستند. در لوله‌ های خرطومی نیز از این نوع سیم استفاده می ‌شود.
سیم افشان با ولتاژ ۴۵۰/۷۵۰ ولت : این نوع سیم در وسایل الکتریکی استفاده می ‌شود. سیم‌ هایی با این ولتاژ در لوله ‌ها و زیر و روی گچ نیز به کار می ‌روند. بسیاری از سیستم ‌های روشنایی به کمک این مدل از سیم‌های افشان کار می ‌کنند.

کاربرد سیم افشان

شما برای خرید سیم افشان آرت باید به کاربرد آن توجه نمائید. سیم های افشان به عنوان سیم رابط در داکت‌ های زیرزمینی و ماشین آلات و تابلوهای فرمان استفاده می ‌شود.
سیم‌ هایی که برای این کاربرد مورد استفاده قرار می‌ گیرند باید انعطاف پذیری بالایی داشته باشند. می ‌توان گفت سیم‌ های افشان تنها سیمی هستند که به این اندازه منعطفند.
از این سیم در اتاق‌ های خشک ، تجهیزات الکتریکی ، کلیدها و تابلوهایی که تا ولتاژ ۷۵۰ ولت هستند استفاده می ‌شود. از دیگر کاربردهای سیم های افشان استفاده در وسایل برقی و سیستم‌ های روشنایی است.
به طور کلی از این سیم در زمینه ‌های مختلف تأسیسات و صنعت ساختمان سازی و وسایل الکتریکی استفاده می ‌شود. با توجه به نکات گفته شده ، می ‌توان دریافت که این سیم‌ ها جزو پرکاربردترین محصولات موجود در بازار هستند.

خرید سیم افشان آرت

برای خرید سیم افشان آرت بدانید که سیم های افشان با نشان اختصاری NYAF در بازار شناخته می شوند. عمده مصرف این سیم ها در صنعت ساختمان ، جهت برق رسانی به سیستم های روشنایی و پریزها می باشد.
حداکثر مقدار مقاومت هادی سیم برق افشان بایستی برابر با 13.3 اهم بر کیلومتر بوده و اگر بیش از این میزان باشد ، نشان دهنده‌ی این هست که شرکت سازنده ی آن سیم در قطر سیم و یا تعداد رشته‌های درون سیم مرتکب خطا و اشتباه شده است.
میزان مقاومت عایق یا روکش سیم هم متناسب با دما می تواند فرق کند که برای دمای حدود 70 درجه سانتی گراد ، حداقل مقدار مناسب 0.01 مگا اهم در نظر گرفته شده است.
به علت آن که معمولا در کابل های دفنی در زمین ( یا خوابانده شده در ترنچ ها ) نیاز به انعطاف پذیری بالا مانند کابل های نصب شده در سینی ، لدر و لوله کاندوئیت نبوده و همین طور به علت اندک قیمت کم تر آن ها نسبت به کابل های افشان ، ترجیح بر آن است تا در موارد دفنی از کابل های مفتولی و نیمه افشان نظیر NYY ، NYRY و … استفاده گردد.
به همین دلیل در اصلاح به کابل های مفتولی و نیمه افشان ، کابل زمینی نیز می گویند. سیم برق افشان با هادی مسی عملکرد بهتری نسبت به سیم های افشان با هادی آلومینیومی هستند.

خرید سیم افشان

شما برای خرید سیم افشان آرت می توانید به سایت معتبر تهران لاله زار مراجعه نمائید. تهران لاله زار یک فروشگاه لوازم الکترونیکی مرجع در حوزه برق و الکترونیک می باشد.
این سایت با داشتن تجربه و توانایی کامل در جستجو در بازار لاله زار می تواند شما را برای رسیدن به بهترین برند و بهترین قیمت برای محصول مورد نظر یاری کند.
هم چنین شما می توانید در این سایت برند های مختلفی را برای خرید سیم افشان آرت پیدا کنید و از برند های مختلفی اقدام به خرید سیم افشان آرت کنید ، این سایت با داشتن تسلط کامل بر بازار برق می تواند برند های معروف لوازم برقی را به راحتی تهیه کند.