انواع پنل سقفی

یکی از ویژگی های مهمی که یک چراغ باید داشته باشد ، انتشار نوری یکنواخت بدون خیرگی می باشد. در ادامه مقاله به انواع پنل سقفی می پردازیم.

پنل سقفی

امروزه یکی از پر کاربردترین چراغ ها در نورپردازی و روشنایی منازل از پنل های سقفی استفاده می شود. توجه به نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت بسیاری دارد.

استفاده از سیستم های روشنایی های مصنوعی مانند انواع آویزها ، چراغ های دیواری ، چراغ های سقفی و … تکمیل کننده روشنایی های عمومی هستند.

چراغ های سقفی توکار یکی از پرکاربردترین انواع برای روشنایی محیط می باشد ، که دارای شکل ها ، اندازه ها و کابردهای مختلفی می باشند.

از مزایای چراغ های سقفیمی توان به نور این چراغ ها اشاره نمود ، نور این چراغ ها سالم بوده و در ساخت چراغ های سقفی به استانداردها نیز توجه شده است.

انواع پنل سقفی

چراغ های سقفی COB : پنل سقفی توکار COB برای نورپردازی های داخل ساختمان ها استفاده می شوند. انواع پنل سقفی COB جایگزین هالوژن های سقفی می باشند ، پنل سقفی توکار COB مصرف برق بسیار کمی دارند ولی در عین حال نور بسیار قابل توجهی تولید می کند.

پنل سقفی توکار دارای تنوع بسیار زیادی است. این چراغ ها برای استفاده در دکوراسیون منزل برای تزیین به کار برده می شوند و آن ها را می توان جایگزین سایر چراغ ها و لامپ های موجود کرد.

جنس بدنه این پنل های سقفی از جنس آلومینیوم تکنولوژی high power led است و هم چنین دارای هیت سینک آلومینیومی جهت انتقال حرارت ، عدم ایجاد اشعه ماورای بنفش و مادون قرمز می باشد.

چراغ های سقفی LED : پنل‌ های سفی LED برای تأمین روشنایی محیط از تکنولوژی متفاوتی نسبت بهره برده است. پنل ‌های سقفی LED با طراحی مدرنی که دارند جایگزینی برای چراغ‌ های فلورسنت می باشند و برای تنظیم روشنایی داخلی فضاهای مختلف ساختمان مناسب می باشند.

پنل‌ های سقفی LED تراشه‌ های بیش تری نسبت به سایر لامپ ‌های با تکنولوژی LED دارند و به همین دلیل نور بیش تری تولید می کنند.  این پنل‌ های سقفی در اندازه‌های مختلفی تولید می شوند و قیمت این مدل از پنل ها بستگی به سایز، کیفیت جنس و نور آن ها دارد.

آلومینیوم جنس قاب پنل ‌ها از آلومینیوم می‌ باشد که معمولاً در پشت پنل به کار گرفته می شود. چیپ‌ های LED معمولا از آلومینیوم ، آرسنید و گالیوم درست می شوند.

یک از ویژگی مهم در انتخاب پنل‌ های سقفی ، میزان شار نوری آن ها می باشد. شار نوری ، میزان کلی نور ساطع شده از منبع نور می ‌باشد.

پنل سقفی SMD :  از ویژگی های مهم یک چراغ ایجاد و انتشار نوری یکنواخت بدون خیرگی و طول عمر بالا می باشد. نور یکنواخت چشم انسان را کم تر اذیت می کند.

پنل های سقفی در ابعاد مختلفی تولید می شوند از پنل های سقفی کوچکی در اندازه چراغ های هالوژنی تا پنل های سقفی 60 در 60 طرح های متنوعی وجود دارد.

از کاربرد های پنل سقفی smd می توان به روشنایی سالن های بزرگ ، سالن های کنفرانس ، فروشگاه ها ، مغازه‌ها ، ادارات و سازمان ‌ها و … می توان استفاده کرد.

روش نصب پنل های سقفی

برای نصب انواع پنل های سقفی می توان به سه روش از آن استفاده کرد. هر روش یا ترکیبی از روش‌ ها ، متناسب با نیاز شما به منظور روشنایی مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

نصب پنل به صورت روکار

نصب پنل به صورت معلق

نصب پنل به صورت توکار

خرید پنل های سقفی

پنل سقفی ها به دلیل نور یکنواختی که دارند در جاهایی که دارای سقف کوتاه می باشند گزینه ی مناسبی هستند. چون دارای ابعاد کوچک و توان نوری کم می باشند از تعداد زیادی از آن ها در کنار هم نیز می توان استفاده کرد.

در پنل های سقفی می توان از نور آفتابی یا مهتابی استفاده کرد و می توان توان SMD را بیش تر انتخاب کرد. شما برای خرید انواع پنل سقفی می توانید به سایت معتبر فروشگاهی تهران لاله زار مراجعه نمائید.

 

تهران لاله زار یک سایت مرجع در حوزه برق و الکترونیک می باشد این سایت با داشتن تجربه و توانایی کامل در جستجو در بازار لاله زار می تواند شما را برای رسیدن به بهترین برند و بهترین قیمت برای محصول مورد نظر یاری کند.

 

هم چنین شما می توانید در این سایت برند های مختلفی را برای خرید انواع پنل سقفی پیدا کنید و از برند های مختلفی اقدام به خرید کنید ، این سایت با داشتن تسلط کامل بر بازار برق می تواند برند های معروف لوازم برقی را به راحتی تهیه کند.