در برق ، از آن‌ ها برای هدایت جریان برق استفاده می ‌شود . در ادامه این مقاله به نمایندگی کابل کرمان می پردازیم .

ساختمان کابل های برق به چه صورت می باشد ؟

در نمایندگی کابل کرمان باید بدانید که کابل ها بر اساس نوع کاربردی که دارند بسیار متنوع هستنند و به شکل های مختلفی در بازار یافت می شوند . ساختمان و اجزای تشکیل دهنده کابل های مخابراتی کاملا با کابل های مورد استفاده در صنعت برق فشار قوی و ضعیف تفاوت دارند .

به طور کلی کابل ها همواره از دو قسمت اصلی هادی و عایق تشکیل شده اند . تفاوت کابل ها ناشی از نوع کاربرد آن هاست ، یعنی نوع کاربردشان موجب می شود که جنس ، شکل ، سطح مقطع و تعداد هادی ها و عایق ها با یک دیگر تفاوت داشته باشند .

این تفاوت ها موجب تقسیم بندی کابل ها می گردد . هادی ها از سیم مسی تقریبا خالص و دارای انعتاف قابل قبول یا از آلومینیوم یا آلیاژهای مخصوص ساخته می شوند . سطح مقطع هادی ها با توجه به مقدار جریان عبوری و نوع کاربرد ، در اندازه های گوناگون و شکل های متفاوت ساخته می شوند .

کابل فشار ضعیف  LVچیست ؟

در حقیقت بر اساس استانداردها رنگ عایق رشته ‌های این نوع کابل ‌ها به ترتیب خاکستری روشن ، سیاه ، قرمز، آبی و سیاه می ‌باشد . به صورتی که یک کابل دو رشته ‌ای از دو رنگ اول دارد و سپس یک کابل پنج رشته ‌ای از پنج رنگ را مورد استفاده قرار می ‌دهند .

برای خرید از نمایندگی کابل کرمان بدانید که از رنگ خاکستری روشن به عنوان MP یا به عبارتی به عنوان سیم صفر که در این چهار نوع کابل مشترک است مورد استفاده قرار می ‌گیرد و هادی با رنگ قرمز را به عنوان سیم محافظ در نظر می ‌گیرند .

کابل کواکسیال چه کاربردی دارد ؟

برای خرید ز نمایندگی کابل کرمان باید بدانید که این کابل از مهم ‌‌ترین کابل ‌هایی که در پروژه‌ های شبکه برای انتقال داده و سیگنال استفاده می ‌شود ، است .

به کابل‌ های کواکسیال کابل ‌های هم محور می ‌گویند . در کابل کواکسیال هادی به کمک عایق منعطفی که معمولاً از جنس پلیمر می باشد ، پوشانیده شده و مشخصه خوبی که این کابل ‌ها دارند عدم وجود نویز در طول خط انتقال در شرایط گیرندگی می ‌باشد .

نمایندگی کابل کرمان

کارکرد کابل ‌ها برای انتقال می ‌باشد اما شما باید بدانید که برای انتقال چه چیزی ، کابل ‌ها را مورد استفاده قرار می ‌دهند . معمولا از کابل برای انتقال الکتریسیته که همان نیرو می باشد ، نور، سیگنال‌ ها مورد استفاده قرار می‌ گیرند .

همین امر باعث می ‌شود که کابل‌ ها در گروه‌ های متفاوتی قرار بگیرند . برای انتقال الکتریسته که از کابل  ‌های فشار ضعیف، متوسط ، قوی و فوق قوی استفاده می ‌شود اما برای انتقال سیگنال از کابل‌‌ های مخابراتی، شبکه و کواکسیال استفاده می ‌شود .

برای حفاظت کابل ها در برابر عوامل محیطی و ضربات مکانیکی آن ها را به وسیله یک یا چند لایه (غلاف) از جنس فلز (مس ، سرب و فولاد) ، کاغذ و مواد پلاستیکی به ویژه pvc می پوشانند . کابل ها با توجه به لایه های خارجی آن ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند .

جریان مجاز عبوری از سیم ها و کابل ها به گونه ای تعین می شود که در هر نقطه ای از کابل ، حرارت تولید شده در هادی های آن به خوبی محیط اطراف منتقل شود .

شما برای خرید انواع کابل از نمایندگی کابل کرمان می توانید به سایت فروشگاهی تهران لاله زار مراجعه نمائید و ضمن خرید از این سایت از دیگر محصولات آن دیدن نمائید .

تهران لاله زار یک سایت مرجع در حوزه برق و الکترونیک می باشد این سایت با داشتن تجربه و توانایی کامل در جستجو در بازار لاله زار می تواند شما را برای رسیدن به بهترین برند و بهترین قیمت برای محصول مورد نظر یاری کند .

هم چنین شما می توانید در این سایت برند های مختلفی را پیدا کنید و از برند های مختلفی اقدام به خرید کنید ، این سایت با داشتن تسلط کامل بر بازار برق می تواند برند های معروف لوازم برقی را به راحتی تهیه کند .

رفتن به بالا