خرید کلید مینیاتوری DC

کلیدهای مینیاتوری به عنوان یکی از قطع کننده های مدار امروزه در بیش تر خانه ها و دستگاه های حساس جهت محافظت و ایمنی افراد و دستگاه ها به کار می روند. در ادامه مقاله به خرید کلید مینیاتوری DC می پردازیم.

ساختارخرید کلید مینیاتوری DC

برای خرید خرید کلید مینیاتوری DC  باید بدانید که کلیه قسمت های کلید مینیاتوری درون آن قرار می گیرند و باید از مواد عایق با حداقل ولتاژ 2500 ولت و غیر قابل شعله ور شدن با مقاومت حرارتی 960 درجه سانتیگراد باشد.

به طور معمول از باکالیت ، ملامین یا نوع خاصی از پلی آمید الیاف دار می باشد . در نوع غیر استاندارد آن از مواد پلاستیک ساده و یا آسیابی تهیه می شود که مقاومت مناسب در مقابل حرارت ناشی از عبور جریان و جرقه ناشی از قطع و وصل را ندارد و عمدتاً دارای بوی خاصی هستند که می توان آن را از انواع دیگر تفکیک نمود.

کاربرد کلید مینیاتوری

برای خرید کلید مینیاتوری DC باید از کاربرد آن آگاه باشید. کاربرد کلید مینیاتوری علاوه بر قطع بار به عنوان جدا کننده ، قطع در زمان اضافه بار مدار و قطع جریان اتصال کوتاه می باشد.  در صورتی که از کلید قطع بار به جای MCB استفاده شود ، برای سیستم حفاظتی در نظر گرفته نشده است.

لازم به ذکر است قسمت های تشکیل دهنده MCB به عنوان نوعی از کلیدهای اتوماتیک یا خودکار، شامل دو قسمت است؛ یکی رلۀ حرارتي يا رلۀ بي متال (رلۀ جريان زياد با عملكرد تأخيري) جهت قطع در زمان اضافه بار است، و دیگری رلۀ جريان مغناطيسي (رلۀ جريان زياد با عملكرد سريع) جهت قطع جریان اتصال کوتاه است.

از MCB می توان به عنوان کلید مجزا کننده نیز استفاده نمود. البته نباید از این کلیدها به عنوان کلید کنترل مدار (قطع و وصل) به طور دائم استفاده کرد.

خرید کلید مینیاتوری DC

در خرید کلید مینیاتوری DC علاوه بر داشتن رله مغناطیسی معمول ، دارای رله مغناطیسی مخصوص جهت کار در جریان DC هستند.

ساختار این کلیدها به گونه ای طراحی شده تا ضمن قطع جریان ، با دارا بودن میدان مغناطیسی مناسب از ایجاد جرقه و آسیب دیدن کنتاکت ها جلوگیری نماید.

بنابراین می توان کلید های  DC را در مدار AC استفاده نمود ولی استفاده از کلیدهای AC در مدار DC تحت هیچ شرایطی مجاز نمی باشد.

استفاده از کلید مینیاتوری AC در مدار DC  می تواند خطراتی هم چون عدم قطع در زمان اتصال نامناسب را ایجاد نماید.  علاوه بر دلایل فوق به علت عدم محدود شدن جریان های اتصال کوتاه در کلید AC استفاده شده در مدار DC، عمر دستگاه ها تجهیزات و سیم کشی ها کوتاه تر می شود.

   در صورتی می توان از کلید یا وسیله حفاظتی در مسیر نول استفاده نمود که کنتاکت مربوط به نول قبل از هادی یا هادی های فاز وصل شود؛

در موقع قطع بعد از قطع فاز، نول قطع گردد. در غیر این صورت خطر برق دار شدن نول و در نتیجه آسیب دیدن تجهیزات الکتریکی وجود دارد. به عبارت دیگر قطع نول یا قرار دادن کلید در مسیر نول جایز نیست مگر این که شرایطی برقرار باشد.

یکی از مهم ترین دلایلی که امروزه هر صنعتی را به سمت فضای اینترنتی سوق می دهد ، کاهش هزینه های ثابت و افزایش تعداد مشتریان و تنوع کالایی آن در فضای مجازی می باشد.

شما برای خرید کلید مینیاتوری DC می توانید به سایت معتبر فروشگاه لوازم الکتریکی مراجعه نمائید. تهران لاله زار یک سایت مرجع در حوزه برق و الکترونیک می باشد.

این سایت با داشتن تجربه و توانایی کامل در جستجو در بازار لاله زار می تواند شما را برای رسیدن به بهترین برند و بهترین قیمت برای محصول و خرید کلید مینیاتوری DC مورد نظر یاری کند.

هم چنین شما می توانید در این سایت برند های مختلفی را برای خرید کلید مینیاتوری DC پیدا کنید و از برند های مختلفی اقدام به خرید کنید ، این سایت با داشتن تسلط کامل بر بازار برق می تواند برند های معروف لوازم برقی را به راحتی تهیه کند.