خرید کلید اتوماتیک

جهت محافظت از سیستم های روشنایی ، برق صنعتی و سایر تاسیسات در برابر خطا های شبکه از کلید اتوماتیک استفاده می شود. در ادامه این مقاله به خرید کلید اتوماتیک می پردازیم.

تفاوت کلید اتوماتیک و غیر اتوماتیک

برای خرید کلید اتوماتیک باید بن تفاوت ها را بشناسید. کلید اتوماتیک به کلید هایی گفته می شود که دارای رله می باشند و هر کدام برای کاربرد های مخصوصی مورد استفاده قرار می گیرند.
کلید اتوماتیک هوایی دارای رله های بسیار هوشمندی از نوع رله های الکترونیکی می باشند. اما کلید های غیر اتوماتیک کلید هایی هستند که صرفا”برای قطع و وصل مورد استفاده قرار می گیرد. کنتاکتور، یک تجهیز غیر اتوماتیک است. برای قطع و وصل های گوناگون با کاربرد های مختلف یک مشخصه ای دارد.

خرید کلید اتوماتیک

حساسیت کلید اتوماتیک

برای خرید کلید اتوماتیک باید از حساسیت آن آگاه باشید. ایجاد جریان های هجومی در شبکه می تواند کلید اتوماتیک را حساس کند است.
این جریان های هجومی که در کسری از ثانیه به شدت زیاد خواهند شد ، می ‌توانند ناشی از اتصال کوتاه ، اتصال دو فاز به یک دیگر و یا اضافه بار های غیر معقول در سیستم باشد. فیوزها هم نسبت به اضافه جریان در سیستم حساس بوده و در صورت ایجاد آن را قطع می کنند.
اساس طراحی در کلید اتوماتیک ، قطع تمامی سیستم می باشد. این قطع شامل هر سه فاز از سیستم خواهد شد. اتفاقی که در عملیات یک فیوز، حالا در هر جریانی که باشد ، دیده نمی شود.
فیوز ها تنها می ‌توانند جریان یک فاز را قطع کنند. در حالی که ممکن است جریان کشی فاز مذکور باعث ایجاد خطرات سنگین تری در شبکه شده باشد که می تواند دو فاز دیگر را نیز درگیر خود کند.

از چه سایتی برای خرید کلید اتوماتیک اقدام کنید؟

شما در این مقاله با خرید کلید اتواتیک آشنا شدید. جهت محافظت از سیستم های روشنایی ، صنعتی و سایر تاسیسات در برابر خطا های شبکه مانند اضافه بار و اتصال کوتاه از انواع کلید یا انواع فیوز استفاده می شود.
اما با توجه به ناتوان بودن فیوز ها در قطع کاملا همزمان سه فاز و خطای زیاد فیوز ها در محافظت از شبکه در اکثر مواقع نمی توان از این وسیله جهت حفاظت مطمئن استفاده کرد.
هم چنین در بعضی از شبکه های توزیع می بایست به محض برگشت جریان یا ولتاژ یا کاهش بیش از حد ولتاژ، مدار به طور اتوماتیک قطع و پیغام های لازم ارسال شود.
در بعضی موارد نیز ورود خودکار یا دستی دیزل ژنراتور یا ترانسفورماتور در شبکه توزیع جهت تداوم کار شبکه یا انجام تعمیرات دوره ای شبکه اجتناب ناپذیر می باشد؛ که فقط در این موارد می توان از کلید اتوماتیک استفاده نمود.
معمولأ در جریان های پایین و در تابلو های روشنایی و تابلو های توزیع با توان کم و یا جهت حفاظت مدارات کنترل و فرمان تجهیزات و تاسیسات برقی مورد استفاده است.
جریان قطع اتصال کوتاه این کلید ها معمولأ چندان بالا نیست. حداکثر جریان مورد استفاده با کلید مینیاتوری 125 آمپر است. جریان قطع اتصال کوتاه این کلید ها به صورت نرم 6 کیلو آمپر و حداکثر 25 کیلو آمپر است.

ابعاد و مصارف مختلف کلید های اتوماتیک

برای خرید کلید اتوماتیک باید بدانید که در اندازه های مختلف ساخته می شود ، از دستگاه های کوچک که از مدارهای کم جریان یا لوازم خانگی فردی استفاده می کنند، تا تابلوهای بزرگ طراحی شده برای حفاظت از مدارهای ولتاژ بالا که تمام شهر را تامین می کنند.
شما برای خرید کلید اتوماتیک می توانید به سایت معتبر فروشگاهی تهران لاله زار مراجعه نمائید. تهران لاله زار یک سایت مرجع در حوزه برق و الکترونیک می باشد.

این فروشگاه لوازم الکترونیکی با داشتن تجربه و توانایی کامل در جستجو در بازار لاله زار می تواند شما را برای رسیدن به بهترین برند و بهترین قیمت برای محصول مورد نظر یاری کند.

هم چنین شما می توانید در این سایت برند های مختلفی را برای خرید کلید اتوماتیک پیدا کنید و از برند های مختلفی اقدام به خرید کلید اتوماتیک کنید ، این سایت با داشتن تسلط کامل بر بازار برق می تواند برند های معروف لوازم برقی را به راحتی تهیه کند.