توضیحات

خرید پایه سینی کابل

سینی کابل سبک جدیدی از سیم کشی در تاسیسات برقی می باشد . در ادامه این مقاله به خرید پایه سینی کابل می پردازیم .

متریال به کار رفته از چه جنسی می باشد ؟

برای خرید پایه سینی کابل باید از نوع مواد به کار رفته در آن آگاه باشید . متریال و موادی که در تجهیزات سینی کابل استفاده می شود از ورق فولادی می باشد . استحکام سینی کابل ها در تاسیسات برقی ساختمان ها و صنایع باید بالا باشد .

ورق های فولادی در برابر فشار و بار های سنگین مقاومت بالایی دارند و وزن کابل ها و تجهیزات را به خوبی تحمل می کند. برای بالا بردن سطح مقاوت می توان این ورق های فولادی را نیز گالولنیزه کرد .

ساپورت ازجنس استیل و گالوانیزه گرم برای تحمل بار وهمچنین مقاومت در هوای شرجی ونمناک تولید میشود .

در قسمت هایی از نصب ، اجرا و راه اندازی به نقاط متفاوت بر خورده می شود که مطابق با نوع طراحی سیستم و نقشه کابل کشی و بسته به نوع کارایی نگهدارنده کابل به انواع گوناگون طبقه بندی می شود :

پایه سینی کابل ساپورت تی شکل T :

برای نصب و راه اندازی به روی دیوار کاربرد دارد ، شکل حرف T  انگلیسی می باشد .

ساپورت سقفی سینی کابل یا اصطلاحا هوایی :

این نوع ساپورت توسط اجزای ، پیچ متری ، انکر بولت ، رول بولت ، ریل پایه سینی کابل یا ریل بست چنگالی گونه ای (سی چنل) اسمبل و سر هم می شود .

ساپورت یو U شکل :

شکل ظاهری همان حرف یو انگلیسی است ، بصورتی که سینی را کامل در داخل خود پوشش می دهد .

ساپورت زمینی :

برای سینی کشی به روی زمین نیاز به بالا آمدن سطح سینی می باشد تا از وارد شدن مایعات به داخل داکت جلو گیری شود ، در نصب ساپورت زمینی دهانه به زمین چسبیده و قطر بسته رابط به سمت بالا نگه داشته می شود سپس سینی روی آن قرار گرفته پیچ می شود .

ساپورت متحرک سینی کابل :

ساپورت متحرک دیواری : بصورت سفارشی تولید می شود  3 صفحه تکمیل کننده ساپورت از پهلو داخل ریل بصورت افقی قرار داده می شود که میتوان هنگام تولید آنها را جوشی یا بصورت پیچ و مهره ای ساخت تا به راحتی متحرک باشد .

ساپورت متحرک سقفی :

همان ساپورت سقفی بوده با این تفاوت که به جای اینکه از یک ریل داخل دو پیچ متری استفاده شود می توان از چند ریل برای نگه داشتن چند داکت استفاده کرد .

تمامی ساپورت های قید شده به ابعاد 10 ، 20 ،40 در تهران لاله زار موجود میباشد .

انواع پایه سینی کابل کدامند ؟

شما برای خرید پایه سینی کابل باید بدانید که پایه ها دارای انواع مختلفی هستند . پایه دیواری : زمانی که مجبور می شوید مسیر سیم کشی و کابل کشی را در کنار دیوار انجام دهید از پایه سینی کابل دیواری استفاده می کنند .

ساپورت های دیواری به گونه ای طراحی شده اند که از یک طرف به واسطه پیچ و مهره به دیوار متصل شوند و سینی کابل روی آن قرار بگیرد .

پایه سقفی : اگر در مسیر سیم کشی و کابل کشی ، تاسیسات برقی از دیوار فاصله داشته باشد از این کابل ها استفاده می کنند . این پایه سینی ها به واسطه دو پیچ متری به سقف متصل می شوند.

پایه زمینی : برای نگه داشتن و ثابت کردن کابل های زمینی باید از پایه کابل های زمینی استفاده کرد . این نوع از پایه های نگه دارنده در قسمت زیرین سینی کابل مورد استفاده قرار می گیرند .

ضرورت خرید پایه سینی کابل

شما برای خرید پایه سینی کابل باید بدانید که این پایه ها از تجهیزات و اتصالات برای نگه داری ، هدایت و انتقال کابل برق در سیم کشی مورد استفاده قرار می گیرد .
برای خرید پایه سینی کابل باید بدانید که این تجهیزات از استحکام و دوام بالایی برخوردار هستند . به همین دلیل در طراحی و ساخت این تجهیزات از بالاترین استاندارها استفاده می شود .

شرایط آب و هوایی منطقه و محیط نصب این سینی ها در انتخاب جنس مورد استفاده این پایه ها بسیار مهم می باشد . معمولا پایه سینی ها از متریالی ساخته شده اند که در برابر خوردگی ، نوسانات دمایی و ضربه مقاوم باشند .

مقرون به صرفه بودن ، سهولت در نصب این سینی ها ، طول عمر بالا ، مقاومت در برابر نفوذ آب و سطح کیفی شما را ترغیب در خرید پایه سینی کابل می کند .
سینی های کابل به طور معمول در حالت فلزی و گالوانیزه و جنس پی وی سی تولید می شوند . در شرایطی که کابل ها در هم پیچیدن و تداخل و ایجاد نویز پیدا می کنند ازاین سینی ها استفاده می شود .

ویژگی های پایه سینی کابل

هرچه ضخامت این سینی ها بیش تر باشد ، متریال به کار رفته برای تولید آن ها افزایش پیدا می کند . طول این محصول در اندازه استاندارد باید باشد تا حمل و جا به جایی آن راحت و آسان باشد .

عرض سینی کابل بسیار اهمیت دارد معمولا عرض آن به تعداد و کابل هایی است که باید درون آن قرار بگیرد . روکش مورد استفاده در سینی کابل معمولا از فولاد می باشد .سینی های کابل برای این که بر روی سقف ، دیوار و یا هر سطح دیگیری که مد نظر شماست نصب شود ، نیاز به قطعات و اتصالاتی دارد که در این مقاله به آن پرداختیم .

قیمت های موجود برای خرید سیم و کابل تحت تاثیر عوامل مختلفی می باشد اعم از جنس سینی ، سایز ، مدل و برندی که آن را تولید کرده است . شما باید در هنگام خرید پایه سینی کابل به این نکات توجه کنید .