داکت چیست ؟

داکت ( Duct ) محفظه‌ای است که معمولا آن را از جنس پلاستیک محکم می‌سازند و برای مسیردهی و محافظت از کابل لن ، برق یا تلفن ازش استفاده می‌کنند. اگه از آن دسته آدم‌هایی هستید که هیچ چیز مثل بی‌نظمی آزارشون نمیدهد، قطعا از دیدن سیم‌هایی که در هم پیچیدن یا از هر سمت آویزان شدن، متنفر هستید؛ اینجاست که انواع داکت به کمک شما میاد تا به سیم ها و کابل ها نظم بدهید و آن ها را در مسیر درست هدایت کنید. از طرف دیگه داکت از کابل ها و سیم ها محافظت می‌کند تا بر اثر ضربه، پوسیدگی یا پارگی از بین نروند.

برای دانستن قیمت انواع داکت با ما در این صفحه همراه شوید .

انواع داکت

داکت ساده 

داکت های پلاستیکی با ظاهری ساده هستند. از داکت ساده می توان در نصب دوربین مداربسته در منازل مسکونی و ادارات استفاده نمود.

داکت پارتیشن دار

از داکت پارتیشن دار زمانی استفاده می شود که تعداد کابل ها زیاد است. لذا برای نظم دادن به کابل ها و دسته بندی آنها از داکت پارتیشن دار استفاده می شود.

داکت قرنیزی

این نوع داکت با توجه به نامش شکلی شبیه قرنیز داشته و در پایین دیوارها می توان از آن استفاده نمود. برخی از این داکت ها نیز دارای طرح های مختلف چوب و … هستند و شکل ظاهری منظمی به کابل کشی می دهند.

داکت شیاردار

در ادامه این مقاله به بررسی داکت شیار دار می پردازیم .

داکت جایگزین چه روش هایی است ؟

روش های مختلفی برای پوشاندن کابله ا و سیم های یک ساختمان وجود دارد .  در گذشته برای سیم کشی های بزرگ و قوی کانال های زمینی حفر می کردند که پس از کندن گودالی کف آن را آجر چینی می کردند و با ماسه داخل آن را پر می کردند .

بعد از این مراحل کابل ها را روی آن قرار می دهند و به ضخامت حدوداً ۱۵ سانتی متر مجدداً ماسه روی آن میریزند در این حالت کابل کاملا در داخل زمین جای می گیرد البته بسته به تعداد و ضخامت آن ها عمق این گودال ها متفاوت می باشد .

اما امروزه استفاده از انواع داکت و ترانکینگ در مدله ای مختلف و در فضا های داخلی ساختمانی افزایش پیدا کرده است و نحوه نصب آن بسیار راحت می باشد .

داکت پارتیشن دار به چه صورت می باشد ؟

این نوع از داکت ها بسیار کاربرد دارد و در ساختمان سازی مدرن مورد استفاده قرار می گیرد . این داکت ها به صورت کانال درب دار می باشد .

قسمت درونی این داکت های پارتیشن دار از یک صفحه و یا دیواره از هم جدا شده و پارتیشن بندی شده است . شما برای خرید داکت شیار دار باید بدانید که داکت های پارتیشن دار به منظور قرار گرفتن سیم یا کابل های متفاوت بدون ایجاد نویز می باشد .

انتقال هوا چگونه صورت می گیرد ؟

برای خرید داکت شیار دار بدانید که داکت ها برای انتقال هوا یا خارج کردن هوا مورد استفاده قرار می گیرد . جریان های ورودی ، جریان های خروجی و هم چنین هوای برگشت  از داکت در ساختمان باعث می شود که تا از کیفیت هوای تازه در جریان ساختمان بهره ببرید .

مزایای داکت چیست ؟

برای خرید داکت شیار دار باید از مزایا آن مطلع شوید . برای حفاظت از سیم ها و کابل ها و نظم دادن به آن ها از داکت استفاده می کنند . عدم ضد آب بودن داکت باعث می شود تا از آن درمحیط داخلی ساختمان نیز استفاده کنند .

این مزایا باعث افزایش قیمت داکت خواهد شد . استفاده از داکت باعث می شود تا روند عیب یابی و تغییر در سیستم سیم کشی ساختمان ها به راحتی انجام شود .

خرید داکت شیار دار

داکت ها معمولا در ابعاد دو متری در بازار موجود می باشد و قیمت های مختلفی دارد . داکت یکی از مهم ترین ابزاری است که برای نظم و زیبا سازی مورد استفاده قرار می گیرد .

داکت شیار دار به لحاظ عملکرد ، ابعاد و اندازه مانند داکت های ساده می باشد با این تفاوت که دارای شکل ظاهری متفاوتی هستند و روی بدنه آن ها شیارهایی وجود دارد ، انواع داکت شیار دار در تابلوهای برق فشار ضعیف و فشار قوی مورد استفاده قرار می گیرد .

شرکت های مختلفی  اقدام به تولید انواع داکت ها در انواع ساده ، داکت شیار دار ، پارتیشن دار و … کرده اند که در بازار با قیمت های مختلفی موجود می باشد .

همواره انسان در تلاش می باشد تا از روش های مختلفی مانند استفاده از نوع داکت و ترانکینگ برای پنهان کردن این عناصر استفاده کنند .

 

شما برای خرید داکت شیار دار می توانید به سایت فروشگاهی تهران لاله زار مراجعه نمائید و ضمن خرید از دیگر محصولات دیگر این سایت دیدن نمائید .

هنگام خرید و قیمت خرید داکت شیار دار باید به جنس این داکت های مختلفی که مورد نظر شما است و محل مورد استفاده آن توجه کنید . شما برای خرید انواع داکت ها می توانید به سایت معتبر و فروشگاهی تهران لاله زار مراجعه نمائید .

هدف از سایت تهران لاله زار ارائه ی بستری تخصصی برای تولید کنندگان ، پخش کنندگان و فروشندگان محصولات الکتریکی  در سراسر کشور می باشد .

سایت فروشگاهی تهران لاله زار با هدف فروش اینترنتی در حوزه برق در تلاش است تا در راستای تنظیم قیمت بازار با اعلام قیمت های مناسب می کوش تا خریداران در صنعت برق بهترین قیمت و بالاترین کیفیت را پیدا کنند .