چراغ سنسور دار چیست؟

با گسترش آپارتمان نشینی و استفاده از لامپ و روشنایی در راهرو ها و مشاعات و البته کم کردن مصرف انرژی انواع چراغ سنسور دار دیواری و سقفی به بازار آمد این روزها در راهرو ، پارکینگ ، سرویس بهداشتی عمومی ، فضای سبز ، مجتمع تجاری و اکثر آپارتمان ها سنسور چشمی نصب شده و مصرف برق مشاعات را تا حد چشم گیری کاهش داده است. قبل تر که استفاده از چراغ سنسور دار مرسوم نبود خاموش کردن برق مشاعات به فراموشی سپرده می شد و برای افراد ساختمان یک معضل بود.

لامپ سنسور دار

لامپ سنسور دار یکی از جدیدترین مدل های لامپ در بازار است که در با استفاده از سنسوری که در داخل آنها تعبیه شده است روشن و خاموش می شود، روند کاری این لامپ سنسور دار بدین شکل است که اگر شخص یا جسمی در محدوده سنسور آنها قرار بگیرد به صورت خودکار روشن می شوند و پس از زمانی تعیین شده در صورت عدم وجود جسم یا شخص خاموش می شوند.

ایت مدل لامپ سنسور دار در راهرو ها و راه پله ها بسیار کاربردی است، زیرا می تواند تا حد بسیار  زیادی از مصرف بیهوده برق جلوگیری کند و فقط در زمان نیاز روشن شود، در مدل های قدیمی چراغ های تایمر دار تمایم چراغ ها روشن می شدند و در طبقاتی که حتی شاید عبور و مرور انجام نمی شد این چراغ روشن می بودند.

شما می توانید از بین انواع مدل لامپ سنسور دار در بازار با توجه به نیاز خود اقدام به ثبت سفارش کنید تا با بهترین قیمت این لامپ هارا خریداری کنید.

مزایا چراغ سنسور دار

عدم استفاده از تایمر و شاسی تایمری و در نتیجه کاهش سیم مصرفی و هزینه های خرید و نصب.

کاهش هزینه با صرفه جویی در مصرف برق به دلیل روشنایی موضعی

روشنایی در لحظه و سهولت دسترسی

جلوگیری از انتقال آلودگی

بالا بردن ضریب امنیتی

  • تعریف سنسور

سنسور محصولی است که به منظور کنترل روشنایی در محیطی که احتیاج نمی باشد دائما لامپ روشن باشد مورد استفاده قرار می گیرد. سنسوری که برای کنترل روشنایی استفاده می شود فتوسل است که به وسیله نور تحریک می شود. بعضی سنسور ها با عوض شدن شب و روز  لامپ را خاموش و روشن می کند. از سنسور های حرکتی در محیط هایی مانند پارکینگ ها ، راهرو ها ، راه پله ها و حتی مکان هایی که علاقه داریم می توانیم استفاده کنیم.

  • انواع سنسور

در بخش روشنایی ، سنسور ها هم به شکل سنسور و هم به شکل چراغ سقفی سنسور دار در بازار موجود می باشد. تمامی مدل های چراغ سنسور دار در کاهش مصرف انرژی موثر هستند. چراغ سنسور دار با ورود افراد به راه پله و پارکینگ و قرار گرفتن آن ها در حوزه دید آن به صورت خودکار روشن و باعث ایجاد روشنایی در آن محیط می شود و بعد از گذشت زمان مشخص سنسور خاموش می شود. میدان دید این کلید بالا به پایین و چپ به راست است.

  • سنسور حرکتی راه پله

چراغ سنسور دار حرکتی راه پله انواع گوناگونی دارد از جمله : سنسور حرکتی صد و چهل درجه توکار که این سنسورها به صورت مربعی شکل می باشند و در حالت افقی میدان دیدشان صد و چهل درجه می باشد. این مدل از چراغ سنسور دار در راهرو ها استفاده می شود.

سنسور حرکتی سیصد و شصت درجه سقفی : این مدل از چراغ سنسور دار به صورت دایره ای می باشند و در زاویه  سیصد و شصت درجه عمل می کند. این سنسور ها معمولا پس از درب ورودی  در راه پله ها و پارکینگ به کار برده می شود و کاربردی ترین سنسور بین همه ی سنسور ها است.

سنسور حرکتی صد و هشتاد درجه دیواری : این مدل از سنسور ها بر روی دیوار نصب می شوند و محدوده دید آن ها صد و هشتاد درجه می باشد و در فضاهای باز و محوطه ها کاربرد دارد. دید این سنسور ها بسیار قوی است و تا بیست متر نیز توان دید دارند.

سنسور و لامپ سر خود : این مدل از چراغ سنسور دار با لامپ های سقفی سر خود همراه است که در یک قاب قرار می گیرد و سیصد و شصت درجه دید دارد و اغلب در راه پله ها مورد استفاده قرار می گیرد.

چراغ سنسور دار سقفی طلقی : این چراغ برای نصب روی سقف طراحی شده است. کفی آن از جنس پلاستیک بوده و نسبت به گرما تا هفتاد درجه سانتی گراد مقاوم می باشد. چراغ سنسور دار طلقی سبک بوده و نوع پلی کربنات آن قیمت بالا تری دارد.

چراغ سنسور دار سقفی فلز شیشه : این چراغ قابل استفاده برای سقف می باشد. از فلز آهن با پوشش رنگ ضد غبار و چربی پوشیده شده است و دارای عمر بسیار بالا است.

عملکرد چراغ سنسور دار

این چراغ ها به وسیله امواج مادون قرمز به حرکت و حرارت حساسیت نشان می دهد. روشنایی در زمان لازم برای کاربر فراهم می شود و برای خاموش و روشن کردن آن  احتیاجی به کلید نیست. این چراغ ها به دلیل امکان تنظیم زمان روشن بودن و شدت مقدار نور لازم سبب شده استفاده از این چراغ ها برای افراد مناسب باشد. تامین نور مناسب به وسیله چراغ های سنسور دار از مناسب ترین روش ها به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد.

خرید چراغ سنسور دار

برای خرید چراغ های سنسور دار باید به یک سری از نکات توجه کرد : برای چراغ های سقفی و دیواری باید دقت لازم را داشته باشید که مجموع وات لامپ های استفاده شده در چراغ از توان خروجی سنسور بیش تر نباشد. لامپ های حبابی زیر هجده وات بهترین گزینه برای خرید است. عدم استفاده از لامپ های رشته ای در این چراغ ها بسیار مهم است. لامپ های رشته ای گرمای زیادی تولید می کنند و اگر بدنه چراغ پلاستیکی باشد بسیار خطرناک است. دقت کنید که سنسور بدون رله استفاده شده باشد زیرا نوع رله دار دارای طول عمر کم تری است.

برای خرید این چراغ ها شما می توانید به سایت فروشگاهی تهران لاله زار مراجعه نمایید. این سایت با هدف فروش اینترنتی در حوزه برق در تلاش است در راستای تنظیم قیمت بازار با اعلام قیمت های مناسب بهترن کیفیت را به خریداران ارائه دهد. شما می توانید با مراجعه به این سایت و خرید غیر حضوری انواع کالا در حوضه برق را خریداری نموده. مختصری از کالای این فروشگاه عبارت است از : سیم ، کابل ، کابل کنترل ، پنل سقفی ، لامپ ، چراغ سنسور دار ، نور مخفی ، کلید مینیاتوری و …

چراغ سنسوردار سقفی

با استفاده از چراغ  سنسوردار با وجود سنسور حرکتی نیازی به چراغ دیگری ندارید. در ادامه این مقاله به خرید چراغ سنسوردار سقفی می پردازیم.

چراغ سنسوردار‌‌

لامپ چراغ های سنسوردار برخلاف چراغ حیاطی در صورت حضور فرد در مکان تامین می کنند و در غیر این صورت خاموش می شوند.

سنسورها که در انواع مدل های مختلف و به منظور کنترل روشنایی به وجود آمده اند عکس العمل های متفاوتی دارند. برخی از آن ها مانند فتوسل با عوض شدن شب و روز، روشنایی لامپ را خاموش و روشن می کنند.

استفاده از سنسورهای حرکتی در مکان هایی مانند پارکینگ ، راهروها ، راه پله ها بیش ترین استفاده را دارد. این چراغ ها بعد از یک زمان مشخص (قابل تنظیم) خاموش و روشن می شوند.

مزایا چراغ سنسوردار

در خرید چراغ سنسوردار سقفی باید از مزایا و کاربرد آن آگاه باشید. کاهش هزینه ها با برداشتن سیم مصرفی و عدم استفاده از تایمر و شاسی تایمر می باشد.

دارای کاهش هزینه ها در مصرف برق با استفاده از روشنایی موضعی می باشد.

کم کردن انتقال آلودگی با زدن مداوم کلید های برق را دارد.افزایش ضریب امنیتی را در محیط مورد نظر دارد.

تامین روشنایی هوشمند در مکان هایی از جمله راه پله ها ، پارکینگ ، انبار، اتاق های آرشیو، اتاق پرو فروشگاه ها ، سرویس های بهداشتی امکان عمومی ، هتل ها، پارک ها و… را دارا می باشد.

خرید چراغ سنسوردار سقفی

در خرید چراغ سنسوردار سقفی باید بدانید که سنسور وسیله‌ ای است که کنترل نور و روشنایی در انواع چراغ‌ های سنسوردار را به عهده دارد ، خرید چراغ سنسوردار سقفی و چراغ سنسوردار دیواری به سنسور چشمی مجهز است و روشنایی محیطی که در آن قرار گرفته را تامین می ‌کند.

سنسوری که برای کنترل روشنایی فضاهای سبز و دیگر فضاهای باز که در چراغ سنسوردار دیواری استفاده می‌ شود ، فتوسل است که به وسیله نور تحریک می ‌شود.

در خرید چراغ سنسوردار سقفی باید بدانید که که فتوسل به کار رفته با تغییر روز و شب ، لامپ روشن و خاموش می ‌شود ، و با نور تحریک می ‌شوند. به همین دلیل از این سنسور چشمی برای تامین روشنایی فضا های باز استفاده می ‌شود.

سنسور چشمی که در چراغ سقفی سنسوردار و چراغ سنسوردار دیواری در پارکینگ و راه‌پ له‌ها مورد استفاده قرار می ‌گیرد ، با حرکت انسان و یا حیوان تحریک می ‌شود و لامپ روشن و خاموش می ‌شود.

چراغ سنسوردار دیواری که برای روشنایی محیط راه‌ پله و پاگرد  در آپارتمان‌ ها و برج‌ ها و حتی ساختمان ‌های اداری مورد استفاده قرار می ‌گیرد بدون دخالت انسان و زدن کلید تامین می ‌شود. عملکرد و خرید چراغ سنسوردار سقفی نیز به همین شکل عمل می ‌کند.

داشتن فروشگاه لوازم برقی و الکتریکی و خرید فروشگاه لوازم برقی اینترنتی امروزه یکی از مسائل مهم انواع صنایع تبدیل شده است.

یکی از مهم ترین دلایلی که امروزه هر صنعتی را به سمت فضای اینترنتی سوق می دهد ، کاهش هزینه های ثابت و افزایش تعداد مشتریان و تنوع کالایی آن در فضای مجازی می باشد.

شما برای خرید چراغ سنسوردار سقفی می توانید به سایت معتبر فروشگاهی تهران لاله زار مراجعه نمائید. تهران لاله زار یک سایت مرجع در حوزه برق و الکترونیک می باشد.

این سایت با داشتن تجربه و توانایی کامل در جستجو در بازار لاله زار می تواند شما را برای رسیدن به بهترین برند و بهترین قیمت برای محصول مورد نظر یاری کند.

هم چنین شما می توانید در این سایت برند های مختلفی را برای خرید چراغ سنسوردار سقفی پیدا کنید و از برند های مختلفی اقدام به خرید کنید ، این فروشگاه لوازم برقی با داشتن تسلط کامل بر بازار برق می تواند برند های معروف لوازم برقی را به راحتی تهیه کند.

رفتن به بالا