داکت شیار دار

داکت های فلزی کانال هایی هستند که برای محافظت ، حفظ زیبایی فضا و نیز مسیر انتقال سیم ها و کابل ها از آن ها استفاده می گردد. در ادامه به داکت شیار دار می پردازیم.

داکت

داکت ها تجهیزات الکترونیکی می باشند و کانال های پلاستیکی درب داری هستند که به منظور محافظت  و زیبایی محیط و مسیر جابه جایی سیم ها و کابل ها کاربرد دارند.

به دلیل ضد آب نبودن آن ها باید در مکان های داخلی که در تماس مستقیم و بارندگی یا گرد و غبار نیستند مورد استفاده قرار بگیرند. امروزه داکت ها از المان هایی می باشند که در ساختمان سازی مدرن به کار می روند زیرا در این محیط تعداد زیاد و تجمع سیم ها و کابل ها منظره زشتی را ایجاد می کند.

هم چنین احتمال دارد برای افرادی که در محل قرار دارن خطرناک باشد به همین دلیل شرکت های مختلفی اقدام به ساخت انواع داکت در اندازه های گوناگون کرده اند که هر یک از آن ها کاربرد خاصی دارد.

انواع داکت

داکت ساده : این محصولات به منظور استفاده در ساختمان های اداری ، مسکونی ، تجاری ساخته شده اند و به صورت پشت ساده یا پشت چسب دار عرضه می شوند که قرار گیری آن ها ساده تر صورت می گیرد و سیم و کابل ها در درون آن قرار می گیرد. این مدل با داکت شیار دار متفاوت است.

داکت شیار دار : این داکت ها از نظر شکل ظاهری با مدل ساده فرق دارند و روی سطح خارجی آن ها شیارهایی وجود دارد. از این محصول در تابلوهای برق فشار قوی و فشار ضعیف به منظور قرارگیری سیم و کابل ها استفاده می شود.

درب آن ها به طور کامل قابلیت قفل شدگی دارد و از باز شدن درب ها در زمان استفاده جلوگیری می شود. داکت شیار دار دارای بدنه سوراخ کاری شده است و همراه با کاور می باشد که این کاور جهت استحکام و حفظ کابل ها کاربرد دارد.

داکت شیار دار از جنس PVC  با بالاترین کیفیت تولید می شود و محصول نهایی فاقد لبه های تیز می باشد و قابلیت طراحی خاص بر اساس نیاز مشتری دارا می باشد و هم چنین ابعاد دهانه و سوراخ های پایه را می توان بر اساس درخواست مشتری تنظیم کرد. داکت شیار دار دسترسی آسان و منعطفی را برای انرژی و دیتا فراهم می کند.

داکت پارتیشن دار : از محصولاتی است که بسیار کاربرد دارد و در ساختمان سازی مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. این داکت ها همانند داکت شیار دار می باشند ولی با کمی تفاوت.

این داکت به طور یک کانال درب دار میباشد و قسمت درونی آن با استفاده از یک صفحه یا دیواره از هم جدا شده و پارتیشن بندی شده است. از این داکت به منظور قرار گرفتن دو مدل سیم یا کابل متفاوت بدون ایجاد نویز استفاده می کنند.

داکت قرنیزی : این محصول به عنوان قرنیز در بخش های متفاوت دیوار مورد استفاده قرار می گیرد و هم زمان سیم ها و کابل های مورد نظر می تواندد در آن قرار بگیرند. در حقیقت مسیر انتقال سیم ها از کناره دیوار به سادگی مهیا می گردد.

داکت های صد حریق : از صفحات استیل و پوشش داخلی بر آمده تشکیل شده است و در صورت وقوع حریق ، این داکت ها از انتشار آتش جلوگیری می کنند و راه های اضطراری و فرار به کمک این داکت ها می توانند ایمن و عاری از آتش و دود باقی بماند.

داکت کف خواب : این نوع از داکت ها به طور کامل بر روی زمین قرار می گیرد و با داشتن پارتیشن های درونی به منظور عبور سیم ها و کابل های متفاوت استفاده می شود. در حقیقت به منظور مدیریت کابل ها به آسانی می توان از مدل کف خواب اسفاده کرد.

تهیه داکت شیار دار

برای خرید انواع داکت باید به یک سری نکات توجه کرد :

جنس داکت : برخی از انواع داکت در دراز مدت استحکام و انعطاف پذیری خود را حفظ نموده در حالی که برخی دیگر بعد از مدتی شکننده شده و کارایی خود را از دست می دهند. پس باید در انتخاب داکت مناسب با توجه به کاربری محل مورد استفاده دقت کافی را به خرج داد

درب داکت : درب داکت باید به گونه ای باشد که به راحتی باز و بسته شود تا در صورت نیاز به اعمال تغییرات و یا تعمیرات دسترسی به کابل ها میسر باشد.

اندازه داکت : سایز داکت باید متناسب با تعداد و قطر کابل هخای مورد استفاده در تجهیزات مدار بسته باشد.

همان طور که گفتیم از داکت های شیاردار می توان در تابلو برق ها و موارد صنعتی استفاده نمود. با استفاده از داکت شیار دار سیم کشی های داخل تابلوهای برق به راحتی انجام می شود.

داکت شیاردار کاملاً مشابه داکت ‌های معمولی سفید بوده و تنها تفاوت آن وجود شیارهایی در بدنه جهت سهولت عبور سیم است. شما می توانید برای تهیه انواع داکت ها متناسب با مکان مورد نظر خود به سایت فروشگاهی تهران لاله زار مراجعه نمائید.

 سایت فروشگاهی تهران لاله زار با هدف فروش اینترنتی در حوزه برق در تلاش است تا در راستای تنظیم قیمت بازار با اعلام قیمت ها مناسب همیشه بکوشد تا خریدارن در صنعت برق بهترین قیمت و بالا ترین کیفیت را پیدا کنند.

مختصری از کالا های موجود در این فروشگاه :

سیم ، کابل ، کابل تلفنی و مخابراتی ، کابل کنترل ، کابل کولری ، داکت وترانکینگ ، سینی کابل ، پنل سقفی ، لامپ ، پراژکتور ، کلید مینیاتوری ، کلید محافظ ، کلید اتوماتیک و …. را می توان نام برد.