خرید لامپ ال ای دی

لامپ ال ‌ای ‌دی (لامپ LED) نوعی لامپ‌ است که برای روشنایی از دیود نورافشان استفاده می ‌کند. در ادامه به کارایی این لامپ می پردازیم.

لامپ ال ای دی

در واقع این لامپ یک دیود نورافشان نیمه رسانا است که زمانی که جریان الکتریکی از آن عبور می ‌کند از خود نور مرئی منتشر می کند.

این لامپ‌ ها که در ابتدا بیش تر به عنوان چراغ در درون دستگاه‌ های الکترونیکی کاربرد داشتند ، با مزایای لامپ ال ای دی سقفی و هم چنین کاربردهای لامپ ال ای دی سقفی ، این محصولات توانسته اند جای خود را در صنعت روشنایی در دنیا باز کنند.

کلمه LED مخفف کلمات Light emitting diode (دیود ساطع‌ کننده نور) است. دیودهای ساطع ‌کننده نور در واقع جزء خانواده دیودها هستند که زیرگروه نیمه هادی‌ ها به‌ شمار می ‌آیند. خاصیت متمایز کننده ال‌ ای‌ دی‌ها نسبت به سایر نیمه‌ هادی ها این است که با گذر جریان الکتریکی از آن‌ ها مقداری انرژی به صورت نور از آن‌ ها ساطع می ‌شود.

کاربردهای لامپ LED

ال ای دی ها که از دهه‌ های گذشته در تجهیزات الکترونیک مورد استفاده قرار می‌ گرفتند ، عموماً برای نمایش خاموش یا روشن بودن نمایشگرها در لوازم مولتی مدیا و نیز نشان‌ گر آماده به کار بودن لوازم الکتریکی و ماشین آلات مورد استفاده قرار گرفتند.

اما در حال حاضر LED ها به نحوی ساخته می‌ شوند که نور را در جهت خاصی متمرکز کنند. آن ها معمولاً داخل یک محفظه شفاف گنبدی شکل کوچک قرار می ‌گیرند و در سایز یک چوب کبریت هستند و به‌ سختی می ‌شکنند.

در خرید لامپ ال ای دی بزرگ‌ ترین ایراد لامپ‌ های LED رنگ آن‌ ها بود. اما اکنون به آسانی با تغییر در ساختار فیزیکی و مواد تشکیل‌ دهنده LED ، نور در رنگ‌ها و شدت‌های مختلف و با طول موج مشخص با رنگ کاملاً خالص تولید می‌ شود.

به عبارتی در خرید لامپ ال ای دی فاقد پرتوهای مادون قرمز و فرابنفشی هستند که سایر صنایع روشنایی ایجاد می ‌کنند و LEDها به سلامت چشم و محیط آسیب نمی ‌رسانند که این مساله نیز یکی از مزایای خرید لامپ ال ای دی است.

لامپ‌های ال ‌ای‌ دی ابتدا به عنوان لامپ‌ های نشان‌گر و با نور کم ، در وسایل الکتریکی به کار می ‌رفتند ، بعدها استفاده از آن‌ ها به بخش روشنایی گسترش یافت و با نور سفید آن با روشنایی مطلوب و مصرف کم تولید شدند.

قدم بعدی کمک به تکامل تلویزیون‌ها و مانیتورهای ال ‌سی ‌دی بود که در آن ها نور پشت نمایشگر کریستال مایع به جای لامپ فلورسنت توسط LED ها تأمین می ‌شد ؛ به تدریج نمایشگرهایی با فناوری ال ‌ای ‌دی جایگزین نمایشگرهای ال ‌سی ‌دی شده اند.

مزایای خرید لامپ‌ ال ای دی از تهران لاله زار

در خرید لامپ ال ای دی مزایای و ویژگی های مختلفی وجود دارند که از جمله مهم ترین مزایای خرید لامپ ال ای دی می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

طول عمر : طول عمر اولین و مهم ‌ترین معیار، در لامپ‌ های ال ‌ای ‌دی محسوب می شود. لامپ‌ ها LED طول عمری بین ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار ساعت دارند. این طول عمر در مقایسه با لامپ های دیگر بسیار بیش تر است.

بازده نوری : از دیگر مزیت های خرید لامپ ال ‌ای‌ دی می ‌توان به بازده نوری بالای این لامپ ها اشاره نمود. در حال حاضر لامپ‌های LED بازده‌ای بین ۷۴ تا ۱۲۰ لومن بر وات را دارا می باشند.

این در حالی است که این مقدار برای لامپ‌ رشته ‌ای ۱۰ تا ۱۵ لومن بر وات است. برای لامپ‌ کم ‌مصرف ۴۵ تا ۶۵ ، برای لامپ‌ های بخار جیوه ۳۵ تا ۶۰ ، برای لامپ‌ های بخار سدیم ۶۰تا ۱۱۰ و برای لامپ‌ های متال هالید ۷۵ تا ۸۵ لومن بر وات می ‌باشند.

تعداد خاموش روشن : طول عمر این لامپ ‌ها به هیچ وجه تابعی از تعداد روشن و خاموش شدن نیست ، می‌ توان این لامپ‌ها را میلیون‌ ها بار روشن و خاموش کرد. در واقع طول عمر لامپ تنها به مدت زمان روشن بودن بستگی دارد.

رنگ نور : رنگ نور یک لامپ LED ( چراغ ال ای دی ) با معیاری به اسم دمای رنگ بر حسب کلوین توصیف می‌ شود. دمای رنگ برای مشخص کردن رنگ منبع نور از طریق مقایسه آن با رنگ یک جسم سیاه تشعشع ‌کننده استاندارد به کار می ‌رود.

جسم سیاه ، چیزی شبیه پلاتین است که هیچ نوری منعکس نمی‌ کند و کل نوری که به آن تابیده می ‌شود را جذب می‌ کند.هر چه عدد دمای رنگ بالاتر باشد ، رنگ نور بیش تر به محدوده رنگ‌ های سفید و سرد نزدیک است و هر چه این عدد کوچک ‌تر باشد رنگ نور به محدوده رنگ‌های گرم نزدیک ‌تر است.

براین اساس دمای رنگ بیش تر از ۴۰۰۰ کلوین به عنوان نور سرد و دمای رنگ پایین ‌تر از ۳۰۰۰ کلوین به عنوان نور گرم در نظر گرفته می ‌شود.

خرید لامپ ال ای دی

لامپ ‌های ال ‌ای ‌دی معمولاً نسبت به لامپ‌ های کم مصرف ، میزان مصرف برق کم تری دارند. البته این حالت همیشگی نیست و بسیار بستگی به المان‌ های به کار رفته در هر دو نوع لامپ دارد.

فقط در زمانی می ‌توان گفت که یک لامپ ۱۰ وات LED نور بیش تری از یک لامپ ۱۰ وات کم مصرف دارد که المان‌ه ای تشکیل دهنده هر دو لامپ از یک سطح کیفیت برخوردار باشند.

شما برای خرید انواع لامپ های ال ای دی می توانید به سایت فروشگاهی تهران لاله زار مراجعه نمائید. سایت فروشگاهی تهران لاله زار با هدف فروش اینترنتی در حوزه برق در تلاش است تا در راستای تنظیم قیمت بازار با اعلام قیمت ها مناسب همیشه بکوشد تا خریدارن در صنعت برق بهترین قیمت و بالا ترین کیفیت را پیدا کنند.

مختصری از کالا های موجود در این فروشگاه  :

سیم ، کابل ، کابل تلفنی و مخابراتی ، کابل کنترل ، کابل کولری، داکت و ترانکینگ ، سینی کابل ، پنل سقفی ، لامپ ، پراژکتور ، کلید مینیاتوری ، فیوز چهار پل ، کلید محافظ ، انواع نورهای مخفی ، کلید اتوماتیک و …. را می توان نام برد.