خرید لامپ

شما می توانید برای خرید لامپ به سایت تهران لاله زار مراجعه کنید 3 نوع لامپ ( لامپ LED ، لامپ SMD  ، لامپ COB )

در زمان ساخت و ساز منازل یکی از مهم ترین امکانات ویژه ای که در ساختمان ها مانند ساختمان مسکونی , ساختمان اداری , ساختمان تجاری و …. باید وجود داشته باشد, نیروی برق یا جریان الکتریکی است. همانطور که می دانید با استفاده از جریان الکتریکی در زمان ساکن بودن و زندگی کردن در منزتان موارد استفاده بسیاری وجود دارد. یکی از موارد مهم دیگر که در هر ساختمانی باید وجود داشته باشد روشنایی و نور مصنوعی است.

زمانی که خورشید غروب می کند و به سمت تاریکی هوا می رویم برای آن که دل هایمان در تاریکی نگیرد و بتوانیم در آسایشی توصیف ناپذیر در کنار خانواده باشیم می توانیم با استفاده از لامپی مناسب به منزل خود روشنایی دل انگیزی هدیه کنیم. آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که چه لامپی می توان در منزل استفاده کرد؟

تا چه حد در مورد لامپ های موجود در بازار اطلاعات دارید؟ اگر دوست دارید اطلاعات کافی در مورد لامپ بدانید و به تمام پاسخ سوالات خود برسید و میخواهید بهترین لامپ با قیمتی منصفانه خریداری کنید پس در این بخش توصیه می کنیم در ادامه مقاله همراه ما باشید .

لامپ میتره یا چراغ الکتریکی یک چشمه نور مصنوعی است که شامل یک منبع نوری , قطعات, تجهیزات مکانیکی و الکتریکی مانند حباب, اتصالات به همراه مدارات راه انداز مثل خازن و …… می شود که در یک محفظه شیشه ای یا پلاستیکی قرار دارند و از آن ها جهت تبدیل انرژی الکتریکی به روشنایی کمک می گیرند. شرکت های سازنده نیز لامپ هایی که طراحی و تولید می کنند برای جلب رضایت هر چه بیشتر شما عزیزان همیشه به دنبال لامپ هایی با کیفیت عالی در عین حال قیمتی به صرفه هستند .

در این شرکت انواع لامپ ها ساخته می شود و روانه بازار لامپ ( Lights ) شده و به دست شما مصرف کننده خواهد رسید. هر کدام از این لامپ ها با توجه به کاربردهایی که دارند و نیازهای فردی خریداری شده و مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه این مطلب اصلی ترین و محبوب ترین لامپ ها را به شما معرفی خواهیم کرد :

خرید لامپ LED :

خرید لامپ LED از لینک زیر امکان پذیر است . خرید لامپ های LED در چندین مدل مختلف امکان پذیر است

آیا تاکنون درباره لامپ های ال ای دی پرس و جو کرده ای؟ آیا می دانید داستان این لامپ ها چیست؟ در این بخش قصد داریم در مورد لامپ های LED کمی با شما همراهان همیشگی صحبت کنیم. این لامپ ها یک دیود نورافشان نیمه رسانا هستند که در مواقعی که جریان الکتریکی از آن عبور می کند از خود نور مرئی منتشر می کند. آیا می دانید جنس نور و طول موج در لامپ های ال ای دی چیست؟

در پاسخ به این سوال میتوان گفت این لامپ ها اکثرا تک رنگ هستند که یک طول موج دارد. گستره خروجی نور لامپ LED از رنگ قرمز(طول موج 700 نانومتر) دارد تا آبی-بنفش (طول موج حدودا 400 نانومتر ) است. برخی از LEDها انرژی مادون قرمز دارند(طول  موج 830 نانومتر یا بلندتر) به چنین دستگاهی دیود پرتویی مادون قرمز می گویند.

خصوصیات لامپ LED :

  • نیاز کم به انرژی : بیشتر LED ها با باتری هم کارمی کنند.
  • کارآمدی بالا : بیشتر برق تولید شده در این لامپ ها به نور تبدیل شده و کمترین حرارت را تولید می کنند.
  • سازگاری با محیط : میزان جیوه پایین بدون ماورا بنفش.
  • عمر طولانی : در زمانی که به شکل صحیح و مناسب نصب گردند می توانند در مدت زمانی طولانی کار کنند.
  • صرفه جویی در مصرف برق.

لامپ های LED کارایی و بازده انرژی بیشتری دارندکه چندین برابر لامپ های رشته ای موجود رد بازار لامپ ها است و نسبت به لامپ های دیگر از لحاظ کارآمدی نیز مناسب هستند. امروزه میزان مصرف لامپ های ال ای دی نسبت به دیگر لامپ ها خواهان بیشتر دارد به عبارت دیگر بیشترخریداری شده و مصرف می گردند.

خرید لامپ SMD :

لامپ Surface Mounted Device که به اختصار SMD  گفته می شود.لامپ اس ام دی نوعی از لامپ های ال ای دی هستندکه به دلیل زیبایی و انعطاف پذیری در طراحی و تولید آن و عملکرد جذاب آن , در بازار سیستم روشنایی ساختمان  به محبوبیت بالایی رسیده است .

ساخت تراشه های SMD در لامپ های LED باعث شد که ساخت لامپ هایی بسیار کارآمدتر و عامه پسند همراه با تنوع رنگ , وضوح بالاتر, حجم بسیار کم و …. با بهترین ویژگی یعنی مصرف انرژی برق  مناسب و صرفه جویی در مصرف برق نیز لامپ هایی به اسم لامپ های SMD طراحی و تولید گردید.

خرید لامپ SMD از لینک زیر امکان پذیر است . خرید لامپ های SMD در چندین مدل مختلف امکان پذیر است

از مهم ترین کاربردهای لامپ اس ام دی می توان به شکل پروژکتوری اشاره کرد. لامپ اس ام دی پروژکتوری به دلیل استفاده در فضای خارج ساختمان روشنایی محوطه و نورپردازی نما باید در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم باشد.

کاربردهای مدرن و جدید نورپردازی با لامپ SMD :

نورپردازی نمای ساختمان

نورپردازی باغچه و باغ

استفاده نور در اتومبیل

ایجاد نوری شبیه به نور خورشید در روز در ادارات و سالن های همایش

خرید لامپ COB :

خرید لامپ COB از لینک زیر امکان پذیر است . خرید لامپ های COB در چندین مدل مختلف امکان پذیر است

این لامپ یکی از فناوری جدید از پوشش ال ای دی برای موتور نور ال ای دی است.تراشه های چند  LED به عنوان یک ماژول نور بسته بندی می شوند. هنگامی که این لامپ روشن می شود مانند یک پنل روشنایی به نظر می رسد. ایا می دانید لامپ های cob  چگونه کار می کنند؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت لامپ cob چندین تراشه ی بسته بندی شده است و می تواند 10 برابر بیشتر منطقه روشنایی را افزایش دهد. بنابراین از حداکثر نور خیره کننده و ناراحت کننده برای چشم ها جلوگیری می کند. لامپ COB دارای خصوصیاتی است که با دانستن آن ها می توانید لامپی با کیفیت و قیمتی به صرفه خریداری و استفاده کنید. از ویژگی های مهم این لامپ می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • طول عمر بالاتر
  • تولید نور با کیفیت و بالاتر
  • تولید گرمای کمتری نسبت به دیگر لامپ های خانواده LED  را دارا می باشد.
  • راندمان بالا : لامپ COB نسبت به بقیه لامپ های خانواده LED درمصرف انرژی برق صرفه جویی کرده و راندمان بالاتری دارد.

سایت تهران لاله زار یکی نمایندگی های لامپ برای خرید لامپ LED ، خرید لامپ SMD  ، خرید لامپ COB است.

چه تعداد لامپ نیاز دارید؟

آیا تا کنون در زمان خرید لامپ  به این نکته توجه کرده اید که به چه تعداد لامپ برای ایجاد روشنایی مناسب در فضایی که در نظر دارید ، مورد نیاز است ؟ و یا بر چه اساسی باید تعداد آن را مشخص کنید؟ این موضوع که علاوه بر تعداد کدام نوع لامپ را انتخاب کنید نیز خود چالشی خواهد بود زیرا در زمینه نور و روشنایی تولیدات متنوع با ویژگی های متنوعی وجود دارد که باید در زمان خرید لامپ  در نظر داشته باشید .

از نظر علمی که با توجه به مساحت اتاقی که در نظر دارید روشنایی آن را تامین کنید میزان روشنایی بر اساس واحد های روشنایی لومن محاسبه می شود که این بخش با فرمول ها و محاسبات ریاضی است که در زمان طراحی نقشه ساختمان و ساخت آن تعیین و سیم کشی لازم انجام می شود . این بخش به مصرف کننده های عمومی ارتباطی نخواهد داشت چرا که سیم شی ها برای آن از پیش آماده شده است.

موضوعی که مصرف کننده باید تصمیم بگیرد بخش انتخاب نوع لامپ می باشد که خود موضوع مهمی خواهد بود. در ادامه مقاله به معرفی انواع لامپ پرداخته شده است تا راهنمای مناسبی برای شما در زمینه نور و روشنایی باشد.

انواع لامپ های ال ای دی

اکر به دنبال خرید لامپ هستید باید انواع آن را به خوبی بشناسید. یکی از پرطرفدارترین های آن ها لامپ های ال ای دی هستند که خودشان دسته بندی جداگانه ای دارند. از انواع این نوع لامپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لامپ های ال ای دی حبابی که به طور جالبی جای گزین لامپ های رشته ای معمولی شده اند.
  • لامپ ال ای دی فیلامنتی نیز انواع بسیار زیبایی هستند علاوه بر طول عمر بالا و روشنایی به اندازه ، زیبایی منحصربه فردی دارد.
  • لامپ ال ای دی هالوژنی که نسل جدیدی از این خانواده جذاب است که با وجود کوچک بودن سایز ، نور بسیار زیادی تولید می کند و مناسب برای نورپردازی های تمام محیط های بسته است.
  • لامپ تیوبی نیز تولید شد تا به جای لامپ های مهتابی استفاده شوند که با وجود کاراریی مشابه از نظر مصرف برق بسیار به صرفه می باشد.

بهترین فروشگاه برای خرید لامپ کدام است؟

اگر می خواهید اقدام به خرید لامپ نمایید و نمی دانید از کدام مجموعه باید خرید خود را انجام دهید باید بگویم فروشگاه تهران لاله زار با داشتن سابقه بلند مدت در زمینه فروش انواع محصولات برقی آماده خدمت رسانی به شما می باشد . این فروشگاه در خیابان لاله زار تهران واقع شده است و برای کسانی که امکان خرید به صورت حضوری را ندارند شرایط سفارش آنلاین را فرآهم نموده است . شما به سادگی می توانید لیست کلیه محصولات که شامل انواع لامپ ، استابلایزر ، داکت ، سیم و کابل و … می باشد را در فروشگاه آنلاین این مجموعه مشاهده نمایید و سفارش خود را به صورت غیر حضوری ثبت کنید .

پیشتیبانی 24 ساعته اعضای این سایت و فروشگاه تهران لاله زار فرصت دریافت اطلاعات کامل از شرایط فروش و محصول مورد نظرتان را ایجاد کرده است و شما با اشراف کامل بر نیاز خود و کارایی محصولی که انتخاب کرده اید می توانید به خرید بپردازید و از متضرر شدن جلوگیری نمایید .

لامپ فلورسنت (مهتابی)

از انواع دیگر لامپ که در زمان خرید لامپ مورد نظر می باشد لامپ مهتابی است که به صورت تخصصی تر به لامپ فلورسنت معروف می باشد که توسط نیکلی تسلا اختراع گردید . بازده نوری این نوع لامپ از لامپ های رشته ای بیشتر می باشد و در دسته لامپ های گازی کم فشار تقسیم می شود . در ابتدا در دو نوع خطی و دوار محدود بود و با گذشت زمان شکل های دیگیری نبز تولید شدند ولی به اندازه دو نمونه اول محبوبیت کسب نکردند . در اوایل دهه 1980 لامپ های فلورسنت فشرده(CFL) نیز طراحی و راهی بازار شد که در ایران به لامپ های کم مصرف معروف شدند .

مدار الکتونیکی در یک لامپ مهتابی از اجزای زیر تشکیل شده است :

  • لامپ مهتابی
  • استارت
  • چوک مغناطیسی و یا بالاست

برای خرید لامپ لازم است تا انواع آن را به خوبی بشناسید. برای مثال لامپ هالوژن یکی از انواع آن می باشد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

ویژگی های لامپ های CFL :

  • از نظر طول عمر این لامپ ها حدود 7 تا 9 سال عمر مفید دارند.
  • تنوع بالا در توان های مختلف که از 3 تا 120 وات می باشد دایره انتخاب را برای خریدار بزرگ تر می کند . اما به صورت کلی برای داشتن یک نور مناسب و دید خوب ، لامپ CFL 14واتی را توصیه می کنیم که از نظر نور دهی معادل یک لامپ رشته ای 60 واتی عمل می کند.
  • مقرون به صرفه بودن نیز از دیگر مزایای این نوع لامپ می باشد . به گونه ای ک در مایسه با لامپ رشته ای حدودا 75% کم مصرف تر می باشند .

لامپ هالوژن

لامپ های هالوژن ار انواع لامپ های رشته ای عموما کوچک تر هستند . دلیل این کوچک تر بودن دمای حباب آن بسیار بالاتر از 200 درجه است و به همین جهت حباب لامپ هالوژن با جنس سیلیکای سیم کشی شده می باشد . در برخی موارد نیز در تولید حباب لامپ هالوژن از جنس شیشه آلومینوسیلیکا تولید می شود . برای محافظت بیشتر حبب را درون لایه شیشه ای دیگری قرار داده می شود  که هدف آن پوشش مناسب برای اشعه ماورابنفش می باشد و همچنین در برابر انفجار لایه ای است تا از تکه تکه شدن لامپ در محیط جلوگیری می کند .

لامپ رشته ای

در زمینه خرید لامپ خوب است که انواع آن را بشناسید .  یکی از آن ها لامپ رشته ای است که با رسته هایی که تنگستن نام دارند پیچیده شده اند و برای اولین بار در سال 1920 میلادی به بازار عرضه شده است  البته در نظر داشته باشید که این نوع لامپ را با لامپ های کربنی که در سال 1890 تولید شد ، اشتباه نگیرید . در این دسته بندی لامپ های حبابی تنوعی بالا تری چون لامگ کم توان با ولتاژ های پایین تر نیز جا دارند که سال های سال در سراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفته اند .

مصرف این لامپ ها تا کنون نیز ادامه دارد اما به دلیل کم مصرف بودن و طول عمر بیشتر لامپ های ال ای دی ، طرفدار کم تری دارند .

 

رفتن به بالا