کابل

در صنعت برق از اصلی ترین وسایل برای هدایت انرژی الکتریکی سیم و کابل ها هستند . کابل ها نقش بسیار پر اهمیتی دارند بنابراین باید اصول اولیه در انتخاب و نصب و کاربرد و شرایط نگه داری از کابل را به درستی اجرا کنیم تا آسیبی در سیستم ایجاد نکند .

کابل‌ ها مجموعه‌ ای از دو یا چند هادی هستند که هر هادی با یک پوشش بیرونی محافظت می‌ شود و جمع سیم‌ ها هم با یک پوشش ضخیم نهایی به نام عایق حفاظت می‌ شود . کابل‌ ها بر اساس کارایی ممکن است به صورت انعطاف‌ پذیر ساخته شوند تا در هر مکانی به راحتی نصب و استفاده شوند .

برخی کابل‌ه ا هم خشک هستند و تنها برای مسیرهایی کاربرد دارند که هیچ گونه انعطافی نیاز نیست . شاید بزرگ ترین تفاوت بین کابل های فشار ضعیف و متوسط در ساخت آن ها باشد .

بیش تر کابل‌ های ولتاژ متوسط سطح محافظتی برای جلوگیری از ایجاد بارهای بالقوه در هر نقطه از کابل ارائه می‌ کنند .

پس باید به خوبی با تفاوت‌ های کابل‌ های مختلف آشنا شویم . این کابل‌ها هم از نظر محدودۀ حمل ولتاژ تا 1000 ولت هستند .

کابل‌ ها از نظر متریال هم در دسته‌ های مختلفی قرار می‌ گیرند . یک کابل از اجزای مختلفی تشکیل می‌ شود که هر یک مواد سازنده خاص خود را دارند . این اجزا شامل هادی یا رسانا الکتریکی ، عایق، برخی عناصر کمکی که در کابل‌ های کاربری خاص وجود دارد و غلاف بیرونی می‌ شوند .

عایق‌ های کابل ممکن است از متریال ترموپلاستیک ساخته شده باشند . برخی از رایج‌ ترین این مواد شامل پی وی سی ، پلی اتیلن و پلی اورتان است .

عایق‌ های حرارتی هم نوع دیگری از عایق‌ های برق هستند که از رایج‌ ترین آن‌ ها می‌ توانیم به لاستیک طبیع ی، اتیلن پروپیلن ، اتیل وینیل استات ، پلی اتیلن متقاطع ، سیلیکون و نئوپرن اشاره کنیم .

کابل‌ ها برخلاف سیم‌ ها که تک رشته‌ ای هستند ، از یک یا چند رشته تشکیل می‌ شوند . هم چنین از دو عایق داخلی و خارجی برخوردار هستند . سیم استفاده شده در کابل به چند شکل تولید می‌ شوند .

افشان ، نیمه افشان و مفتولی . این قسمت از کابل در اصل همان هادی کابل است که جریان برق را انتقال می‌ دهد . اگر سیم کیفیت لازم را نداشته باشد ، ممکن است در انتقال درست جریان برق یا داده خوب عمل نکند . کابل‌ ها دارای تعداد رشته‌ های خاصی هستند که هر چه ولتاژ کابل بیش تر باشد تعداد رشته های آن هم کم تر خواهد بود .

خرید آنلاین کابل برق

کابل ها یکی از پر مصرف ترین کالا در دنیای امروز می باشد و نقش بسیار مهمی داردن. در ادامه مقاله به خرید آنلاین کابل برق می پردازیم.

ساختار کابل

کابل ها اجزا مختلفی دارند که این اجزا در برخی کابل ها با هم مشترک هستند.اجزا مشترک کابل ها شامل غلاف و هادی می باشد اما کاربردشان متفاوت است. کابل ها از نظر تعداد رشته ها در نوع تک رشته و افشان موجود هستند. کابل های چند رشته را با حرف m  و با حرف e نمایش می دهند. عایق سیم ها به دلیل این که کابل ها با یک دیگر اشتباه نشوند به رنگ های مختلفی ساخته می شوند. این رنگ بدی از نظر ساختار استاندارد نیز تبعیت می کند.

انواع کابل

برای خرید آنلاین کابل برق باید به نوع و کارکرد آن توجه کنید.

کابل فشار قوی : با ولتاژی بالاتر از 36 کیلو ولت و با هادی مس و عایق XLPE ساخته شده است.عایق XLPE از ساختار کریستالی یکنواختی درست شده است. و ناخالصی و خللی در آن وجود ندارد. این عایق متمایل به تشکیل زنجیره ای با مولکول های آب است و اگر زمانی با آب یا بخار آن عایقی وجود داشته باشد این زنجیره را به وجود می آورد.

کابل فشار متوسط : این نوع از کابل های برق با هادی مس یا آلومینیوم و عایقی از XLPE ساخته شده اند و ولتاژ آن بین 1 تا 36 کیلو ولت می باشد. این نوع از کابل برق در نقاط شهری و صنعتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

کابل فشار پایین : این نوع از کابل های برق از مس و آلومینوم و عایق شده با پلیمر می باشد. ولتاژ این کابل 600 تا 1000 ولت می باشد. برای انتقال الکتریسیته از روشنایی تا انتقال نیری محرکه مورد استفاده قرار می گیرد. از مدل ضد آتش آن برای محیط های حساس و اطفاء حریق استفاده می کنند.

نکات برای خرید آنلاین کابل برق

برای خرید آنلاین کابل برق باید به یک سری از نکات و ویزگی ها دقت لازم را بکنید. جریان مجاز برای کابل های برق باید بیش تر از جریان مورد نیاز شما باشد. شما در درجه اول درخرید آنلاین کابل برق باید به ویژگی های و کیفیت و مرغوب بودن آن توجه کنید و از فروشگاه و برند معتبر آن را خریداری نمائید. این را باید بدانید که هر چقدر طول کابل برق شما بیش تر باشد میزان افت فشار ولتاژ نیز بیش تر می شود. بسته به مقدار ولتاژ شبکه باید از کابل مناسب استفاده کرد. باید کابل خود را با توجه به محیط و شرایط آب و هوایی خود انتخاب کنید. ولتاژ کابلی که خریداری می کنید نباید از ولتاژ مورد نظر شما کم تر باشد. مسی که در کابل استفاده می شود باید روشن و کاملا براق باشد. اگر مس اکسیده شده باشد و رنگ سیاه و ماتی داشته باشد نشان از نا مرغوبی کابل است. در خرید آنلاین کابل برق باید به این نکته توجه کنید که رشته ها باید درون کابل دقیقا در وسط غلاق قرار بگیرند و این رشته ها باید به راحتی از هم دیگر و غلاف جدا شوند. برای خرید آنلاین کابل برق باید به غلاف آن توجه کنید. سطح خارجی غلاف کابل برق باید یک دست باشد و بدون فرو رفتگی باشد. با پیشرفت تکنولوژی و با به وجود آمدن دستگاه ها و ابزار های ارتباطی نوین ، کسب و کار و مشاغل جدید به وجود آمده است. داشتن فروشگاه لوازم برقی اینترنتی و خرید فروشگاه لوازم برقی اینترنتی امروزه یکی از مسائل مهم انواع صنایع تبدیل شده است. یکی از مهم ترین دلایلی که امروزه هر صنعتی را به سمت فضای اینترنتی سوق می دهد ، کاهش هزینه های ثابت و افزایش تعداد مشتریان و تنوع کالایی آن در فضای مجازی می باشد. شما برای خرید آنلاین کابل برق می توانید به سایت معتبر فروشگاهی تهران لاله زار مراجعه نمائید. تهران لاله زار یک سایت مرجع در حوزه برق و الکترونیک می باشد. تهران لاله زار  با داشتن تجربه و توانایی کامل در جستجو در بازار لاله زار می تواند شما را برای رسیدن به بهترین برند و بهترین قیمت برای محصول مورد نظر یاری کند. هم چنین شما می توانید در این سایت برند های مختلفی را برای خرید آنلاین کابل برق پیدا کنید و از برند های مختلفی اقدام به خرید کنید ، این سایت با داشتن تسلط کامل بر بازار برق می تواند برند های معروف لوازم برقی را به راحتی تهیه کند.

کابل برق

در این مقاله قصد داریم در مورد کابل برق ( Cable ) و کارایی های آن صحبت کنیم . پس اگر دوست دارید در مورد کابل برق و کارایی های آن بیشتر بدانید به شما توصیه می کنیم در ادامه همراه ما باشید . در واقع کابل برق به یک یا چند سیم که در کنار هم بسته ,  به هم پیچیده و یا بافته شده اند و یک مجموعه واحد را تشکیل می دهند و توسط موادی از محیط اطراف عایق شده باشند می گویند . آیا کاربرد کابل برق را می دانید؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که از کابل برق برای انتقال برق استفاده می کنند .

تعریف دیگری در مورد کابل برق وجود دارد که می توان گفت کابل برق به مجموعه ای یک یا چند سیم که در کنار یکدیگر یا به صورت به هم پیچیده شده که غالبا به وسیله لایه های محاظی پوشانده می شوند گفته می شود . کابل برق در هر جا و مکانی کاربردهایی دارد . از کاربردهای کابل برق می توان به موارد زیر اشاره کرد :

امروزه در صنعت برق بخش عظیمی از توزیع انرژی الکتریکی به ویژه در کابل فشار ضعیف از کابل برق استفاده می کنند .
برای انتقال انرژی الکتریکی کابل برق فشار متوسط و کابل برق فشار قوی در برخی موارد از کابل های مخصوص استفاده می شود .
کاربرد کابل های برق در تاسیسات الکتریکی بسیار وسیع و دارای اهمیت زیادی است .
انواع کابل برق

شرکت های سازنده کابل برق مانند تهران لاله زار در هر شرایطی که باشند بسته به محیط و نیازهای آن مکان نیز کابل ها را در انواع مختلفی تولید کرده و روانه بازار می کنند . کابل ها از نظر مکان استفاده ,از نظر ساختمان داخلی و از نظر فشار نیز تقسیم بندی می شوند .

کابل برق و کابرد آن از نظر مکان استفاده

کابل های هوایی : از کابل هوایی با مهار فولادی در مکان هایی استفاده می شوند که لازم است کابل بر روی تیرهای برق آویزان باشد . اما به نظر شما جنس این کابل ها چیست ؟ جنس این کابل از یک سیم رشته ای از جنس فولاد گالوانیزه به موازات آن استفاده می شود و از یک غلاف از جنس مواد پلی اتیلن بر روی آن ها استفاده می شود .
کابل کولری : کابل کولری از نوع کابل مسی می باشد یعنی هادی به کار رفته در کابل کولری از جنس مس است. همچنین با عایق PVC و ولتاژ تقریبی ۳۰۰ تا ۴۵۰ ولت و ضخامتی حدود ۷ میلی متر دارد. از این کابل کولری برای کولر استفاده می کنند به همین جهت هم به آن کابل کولری می گویند.
کابل افشان : کابل افشان یکی از عضو های گروه سیم و کابل در کنار کابل مفتولی و کابل نیمه افشان قرار می گیرد با دیگر اعضاء تفاوت هایی دارد. به عنوان مثال کابل افشان و کابل مفتولی از دید تعداد رشته آغازین و شاخصه های الکتریکی و مکانیکی و کاربرد دارای تفاوت هایی می باشند، کابل افشان بیشتر با عنوان کابل چند رشته و کابل  مفتولی به عنوان کابل تک رشته در بازار شناخته می شود
کابل های زمینی : از کابل  زمینی برای انتقال برق از داخل خاک استفاده می کنند. معمولا کابل زمینی دارای هادی مسی و عایق و غلاف E.T هستند و در صورت لزوم درموارد خاصی به سیم با نوار فولادی مسلح می شود .
کابل ساختمانی : همانطور که از اسمش پیداست در ساختمان بیشترین کابرد ممکن را دارند کابل هایی از هادی مسی و غلاف PVC هستند .

کابل برق و کاربرد آن از نظر ساختمان داخلی آن

کابل برق از نظر ساختمان داخلی دارای تفاوت های ویژه ای هستند و به چند دسته تقسیم می شوند . کابل های برق را از نظر ساختمان داخلی می توان به صورت زیر طبقه بندی کرد :

کابل پروتودور : در مواقعی که در کارخانه ها و شبکه های مختلف نیاز به کابلی برای انتقال و توزیع انرژی الکتریسیته تا 1 کیلو وات باشد از کابل پروتودور استفاده می شود.

کابل با عایق کاغذی : این کابل در ساختمان سازی استفاده های زیادی دارد .
کابل با عایق آلومینیوم : در واقعی که انتقال انرژی برق از طریق زمین است , کابل با عایق آلومینیوم بهترین گزینه است .
کابل دریایی : نوعی کابل پروتودور می باشد که برای انتقال انرژی برق تا 10 کیلو وات از بستر رودخانه ها و دریاها استفاده می شود .
کابل با غلاف سربی : این کابل دارای کاربردهای زیادی است که مهمترین آن ها در پمپ بنزین , تصفیه خانه ها و مناطق ذخیره نفت است .
کابل برق از نظر فشار :
کابل فشار قوی : کابل های فشار قوی با هادی مس یا آلومینیوم و با عایق XLPE ساخته می شوند و می توانند ولتاژهای بالاتر از 36000 وات را تحمل کنند و قابل گفتن است که حداکثر توان تحمل آن ها 230000 ولت می رسد .
کابل فشار متوسط: این کابل ها مانند کابل های برق فشار قوی هستند ولی تفاوتی دارند آن هم این کابل ها تحمل ولتاژ آن ها کم تر از 36000 وات است . از بیشترین کاربرد کابل های فشار متوسط می توان به استفاده در مناطق شهری و صنعتی اشاره کرد .
کابل فشار ضعیف : این کابل سطح ولتاژ 600 تا 1000 ولت را تحمل می کنند و شامل انواع کابل های مسی و آلومینیومی هستند که با پلیمرهای مختلف عایق شده اند . کابل های فشار ضعیف در انتقال برق کاربردهای متفاوتی دارند از جمله کاربردهای آن می توان به ایجاد روشنایی و انتقال نیروی متحرکه به الکتروموتورها اشاره کرد .

خرید کابل برق

در تهران لاله زار , کابل های برق مختلف با کاربردهای بسیاری طراحی و تولید شده و در نهایت روانه بازار می شوند . انواع کابل های برق در بازار وجود دارد به همین سبب قیمت های مختلفی دارند . اگر به دنبال کابل برق هستید در این قسمت به شما پیشنهاد می کنیم از تهران لاله زار دیدن بفرمایید تا هم از قیمت های هر کابل و هم اطلاعاتی در مورد کابل های برق مطلع گردید .

نمایندگی کابل برق

یکی از بهترین شرکت های فروشنده کابل برق در ایران می توان به تهران لاله زار نیز اشاره کرد . تهران لاله زار در سراسر ایران نمایندگی های بسیاری دارد . شما عزیزان با مراجعه به تهران لاله زار می توانید کابل مورد نظر خود را سفارش دهید . ما در تهران لاله زار هستیم تا بتوانیم بهترین کابل ها با بالاترین کیفیت ممکن و در عین حال همراه با قیمتی مناسب را تولید کنیم .

قیمت کابل برق

مجموعه تهران لاله زار همیشه در تلاش است تا بتواند بهترین و مرغوب ترین کابل برق را روانه بازار کند و هر چه بیشتر درمیان رقبای خود ستاره ای پر نور باشد . پس اگر به دنبال کابل های برق و انواع آن هستیو و به دنبال قیمتی منصفانه و اقتصادی هستید در این بخش به شما توصیه می کنیم وارد سایت تهران لاله زار شوید تا از قیمت تمامی کابل های برق مطلع گردید .

انواع کابل برق را می توانید امروزه در تمامی صنایع و محیط های مختلف مشاهده کرد . در ادامه این مقاله به خرید کابل لاله زار می پردازیم .

کابل های هوایی

از این کابل ها با مهار فولادی در مکان هایی استفاده می شود که لازم است کابل بر روی تیرهای برق آویزان باشد . در کابل های هوایی از یک سیم رشته ای از جنس فولاد گالوانیزه به موازات آن استفاده می شود و از یک غلاف از جنس مواد پلی اتیلن بر روی آن ها استفاده می شود .

ساختار کابل برق به چه صورت می باشد ؟

شما برای خرید کابل لاله زار توجه داشته باشید که ساختار این کابل به چه صورت می باشد . یک یا چند رشته‌هادی که از محیط اطراف خود عایق شده باشد کابل نامیده می ‌شود .

معمول ‌ترین فلز مورد استفاده به عنوان ‌هادی سیم و کابل‌ ها مس و آلومینیوم با خلوص بالا می ‌باشد . ولتاژ روی سطح عایق کابل نسبت به زمین صفر می ‌باشد .

ولتاژ روی سطح‌ هادی کابل نسبت به زمین ولتاژ فازی خوانده می‌ شود و با U0 نمایش داده می ‌شود . حرف اختصاری U نیز بیانگر ولتاژ بین‌ هادی‌ ها می ‌باشد .

کابل فشار قوی چگونه کار می کند ؟

این نوع از کابل ها با هادی مس یا آلومینیوم و با عایق XLPE ساخته می شوند و می توانند ولتاژهای بالاتر ۳۶۰۰۰ وات را تحمل کنند حداکثر توان تحمل آن ها به ۲۳۰۰۰۰ ولت می رسد .

البته. عایق پلی اتیلن متقابل بر روی هادی مسی یا آلومینیومی کابل برق تزریق می شود . این کار با استفاده از خط CCV که توسط کامپیوتر کنترل می شود انجام می شود .

کابل ابزار دقیق چیست ؟

برای خرید کابل لاله زار بدانید که کابل ابزار دقیق به نوعی از کابل های برق گفته می شود که دارای سطح ولتاژ ۲۴ تا ۱۱۰ ولت است و در سیستم های کنترلی برای دریافت و ارسال سیگنال های دیجیتال و آنالوگ به سایر تجهیزات و سنسورها استفاده می شوند .

تفاوت کابل و سیم در چیست ؟

گاهی مردم کابل و سیم را با هم اشتباه می گیرند و فکر می کنند این دو یکی هستند ولی در واقع این دو وسیله با هم متفاوت می باشند .  کابل در واقع از چند رشته سیم تشکیل شده است  و سیم از یک یا چند رشته مواد الکتریکی ساخته شده است که در جنس مواد عایقی نیز با هم متفاوت می باشند .

میزان ولتاژ کابل چقدر است ؟

برای خرید کابل لاله زار بدانید که در کابل های فشار ضعیف باید حداکثر ولتاژ 1000 ولت برای مصارف کابل کشی منازل باشد . برای کابل های فشار متوسط نیز بین 1 تا 33 ولت استفاده می شود .

کابل های فشار قوی و فوق فشار قوی نیز بین 33 تا 230 ولت و برای انتقال برق با ولتاژ های ابلاتر از 230 ولت نیز کاربرد دارند و مورد استفاده قرار می گیرد .

خرید کابل لاله زار

یکی از مهم ترین کابل هایی که در پروژه های شبکه برای انتقال داده ها و سیگنال مورد استفاده قرار می گیرد و پر کاربرد می باشد کابل کواکسیال می باشد .

در این کابل ها ، رسانه داخلی به کمک عایق منعطفی که معمولا از جنس پلیمر روکش شده اند پوشیده شده است . مهم ترین ویژگی این کابل ها عدم وجود نویز در آن ها می باشد و می توان به راحتی از آن استفاده کرد  .

کابل ها کاربردهای بسیار زیادی دارند و یکی از مهم ترین اجزای صنعت برق می باشند و در زمینه تاسیسات الکتریکی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند .

کابل های مخابراتی و صنعتی از نظر ساختمانی با یک دیگر متفاوت می باشند و از دو بخش هادی و عایق تشکیل شده اند و فرقی که دارند در کاربرد آن ها می باشد .

شما برای خرید کابل لاله زار می توانید به سایت فروشگاهی تهران لاله زار مراجعه نمائید و ضمن خرید از دیگر محصولات دیگر این سایت دیدن نمائید .

هدف از سایت تهران لاله زار ارائه ی بستری تخصصی برای تولید کنندگان ، پخش کنندگان و فروشندگان محصولات الکتریکی  در سراسر کشور می باشد .

سایت فروشگاهی تهران لاله زار با هدف فروش اینترنتی در حوزه برق در تلاش است تا در راستای تنظیم قیمت بازار با اعلام قیمت های مناسب می کوش تا خریداران در صنعت برق بهترین قیمت و بالاترین کیفیت را پیدا کنند .

رفتن به بالا